Hoeveel kost pinnen in Boedapest?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hangt van je bank af.

Antwoorden (2)

net zoveel als in Nederland de wetgever heeft immers bepaald dat je binnen europa een handeling niet meer mag kosten als in je vaderland
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ItisILeClerc
10 jaar geleden
dat is een wassen neus, ga maar eens in Duitsland pinnen, daar brengt niet de bank maar de ATM-verhuurder vrolijk kosten in rekening
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik pin altijd in Duitsland en voor een Nederlandse Rekening worden er geen kosten in rekening gebracht
Ik neem aan dat je daar de lokale valuta wilt pinnen.

Dan hangt het van de bank af welke kosten in rekening worden gebracht.
Dat varieert van 1% voor een bankpas de luxe van ING tot wel 6% voor
een RABO creditcard.

Hier is een overzicht van de verschillende banken en de verschillende soorten
passen.
http://www.wisselkoersvaluta.nl/forint-hongarije.php

Nog een voorbeeld
abn/amro Geld opnemen buitenland via geldautomaat (in euro)
Met Betaalpas gratis in eurolanden
Geld opnemen buitenland via geldautomaat (in vreemd geld)
Met Betaalpas* € 2,25 en 1,2% valutakoersopslag
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/tarieven/geld-pinnen-in-buitenland.html

Kijk dus even bij je eigen bank en je eigen soort pas.