Mag ik 3 koffers meenemen a 23 kg per stuk voor 4 personen bij transavia?

Ik vind 4 koffers meenemen voor 4 personen teveel en wil het bij 3 houden. Komt er wel op neer dat iedere koffer ongeveer 23 kg weegt. Ik heb gehoord dat ze het totaal gewicht hanteren voor 4 personen 80 kg. Daar blijf ik dus ruim onder.Weet iemand of ik problemen krijg? Dus 3 koffers voor 4 personen a 23 kg ipv 20 kg, maar wel een koffer minder !!

Toegevoegd na 5 minuten:
4 personen uit 1 gezin dus checken met zn vieren tegelijk in.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit problemen meegehad!
Altijd zo gedaan met een fam van 4 personen..
Als je twijveld even bellen met transavia..
Wel even zeggen bij inchechen groepsincheck
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag al gesteld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/koffer-meerdere-personen.16602
gvrox
11 jaar geleden
En hoe weet je dan zeker dat die regeltjes niet inmiddels anders zijn ? (die vraag is al 2 jaar oud namelijk)

Het beste antwoord

Als je direct bij Transavia hebt geboekt, dan heb je al aan moeten geven hoeveel koffers met welk maximaal gewicht je mee wil nemen, want daar betaal je extra voor. Sowieso verstandig om dit vooraf te regelen, op het vliegveld betaal je namelijk veel meer hiervoor, zie http://www.transavia.com/hv/main/service?id=tarieven_ruimbagage&lang=nl&country=NL

Als je via een reisorganisatie of andere aanbieder hebt geboekt, dan gelden hun voorwaarden, dus zul je het daar moeten vragen.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, 20, 20 en 21 kg geworden, nu maar hopen dat ik niks vergeten ben!!

Andere antwoorden (2)

Als je gezamenlijk incheckt, kijken de meeste luchtvaartmaatschappijen naar het totaal gewicht van de bagage van alle personen samen. Ik verwacht dus geen problemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Helaas kunnen maatschappijen heel strict zijn in het volgen van de regeltjes. Zelf zou ik ook geen problemen verwachten, maar ik zou niet op basis daarvan zonder verder uitzoekwerk naar het vliegveld gaan. Zorg dat je precies de regeltjes weet, dat voorkomt stress en extra kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, uit eindelijk 20, 20 en 21 kg geworden, dus verwacht geen problemen
Ik zou het heel goed vantevoren navragen want ik heb dit dus gedaan 1 koffer met twee personen die koffer woog dus 23 kilo daar deden ze in NL niet moeilijk over maar toen we weer uit wilden vliegen vanuit Mexico met Martinair stonden ze dit dus niet toe en moesten we bij betalen voor overgewicht. Daar telde dus niet het totaal. Het ligt natuurlijk ook aan de bui van de medewerker maar ook al check je gezamenlijk in het is geen zekerheid dat het goed gaat. Daarnaast denken ze dus aan de medewerkers die de koffers moeten dragen en die willen max 20 kilo per stuk.