Mag ik 3 koffers meenemen a 23 kg per stuk voor 4 personen bij transavia?

Ik vind 4 koffers meenemen voor 4 personen teveel en wil het bij 3 houden. Komt er wel op neer dat iedere koffer ongeveer 23 kg weegt. Ik heb gehoord dat ze het totaal gewicht hanteren voor 4 personen 80 kg. Daar blijf ik dus ruim onder.Weet iemand of ik problemen krijg? Dus 3 koffers voor 4 personen a 23 kg ipv 20 kg, maar wel een koffer minder !!

Toegevoegd na 5 minuten:
4 personen uit 1 gezin dus checken met zn vieren tegelijk in.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je direct bij Transavia hebt geboekt, dan heb je al aan moeten geven hoeveel koffers met welk maximaal gewicht je mee wil nemen, want daar betaal je extra voor. Sowieso verstandig om dit vooraf te regelen, op het vliegveld betaal je namelijk veel meer hiervoor, zie http://www.transavia.com/hv/main/service?id=tarieven_ruimbagage&lang=nl&country=NL Als je via een reisorganisatie of andere aanbieder hebt geboekt, dan gelden hun voorwaarden, dus zul je het daar moeten vragen.

Als je gezamenlijk incheckt, kijken de meeste luchtvaartmaatschappijen naar het totaal gewicht van de bagage van alle personen samen. Ik verwacht dus geen problemen.

Ik zou het heel goed vantevoren navragen want ik heb dit dus gedaan 1 koffer met twee personen die koffer woog dus 23 kilo daar deden ze in NL niet moeilijk over maar toen we weer uit wilden vliegen vanuit Mexico met Martinair stonden ze dit dus niet toe en moesten we bij betalen voor overgewicht. Daar telde dus niet het totaal. Het ligt natuurlijk ook aan de bui van de medewerker maar ook al check je gezamenlijk in het is geen zekerheid dat het goed gaat. Daarnaast denken ze dus aan de medewerkers die de koffers moeten dragen en die willen max 20 kilo per stuk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100