Zijn er nog verborgen kosten bij ryanair?

Ik wil graag een keertje naar londen op en neer met mijn zoontje!
Bij ryanair kom ik t goedkoopste uit,
Retoutje van af ongeveer 80€
Komen er nog extra kosten bij die niet vermeld zijn?
We nemen geen bagage mee!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K

Het beste antwoord

Let op de volgende dingen !

- De paspoort namen goed ingevuld, alleen de 1e voornaam en de achternaam hoeft. De 2e voornaam hoeft niet per se.
Dus de namen die in je paspoort staan !
Fout gedaan -> Bel meteen naar Ryanair (Let op ze spreken alleen Engels), vaak veranderen ze dit voor 10/20 euro inplaats van 110 euro via internet.
En op de luchthaven 160 euro !

- Heb je de goede handbagage maten? -> 55x40x20
Ik weet niet vanaf welke luchthaven je vertrekt maar op Stansted (London) wordt dit zeker gecontroleerd!

- Print je Boarding kaart thuis uit, kan al vaak 20 dagen van te voren, ze zeggen 14 dagen.
Niet gedaan? -> Kost 70 euro per enkele reis per persoon !

- Je land op Londen Stansted, dus de kosten voor de trein / bus komen er nog bij.
Meer informatie over de trein www.stanstedexpress.com
Kost volgens mij 25 pond per retour per persoon.

- 2% Creditcard kosten over de boeking, dit kun je vermijden door te betalen met een Prepaid Creditcard.
Bijvoorbeeld de 3vcard, die kun je kopen bij de Primera.

Eventueel kun je Priority boarding (tegenwoordig 7 euro per enkele reis) of een stoel reserveren (10 euro per enkele reis)
Eten : 5 euro (of 5,50?) voor een broodje, klein blikje drinken 2,00 (2,50?)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
constant
10 jaar geleden
Je moet wel oppassen bij boeken, want extra kosten heb je gauw aan je broek hangen. Om heel zuivere kosten van je trip te krijgen moet je de kosten nemen van deur tot deur, en dat kan oplopen. Denk daarbij aan transfers, OV ed.

Andere antwoorden (3)

Nee, Alleen voor extra service in het vliegtuig
Geen nekkussentje of hoofdtelefoon om naar muziek te luisteren, catering kost handenvol geld. Op het vliegtuig zelf moet je niets van service verwachten, je hebt je zetel, en dat is het, je kan hem zelfs niet achteruit zetten! Je vliegt zo goedkoop mogelijk, maar dat is het dan ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
En de kosten voor credit card betaling dan? Je kan niet anders betalen....
Ja die zijn er. maar ik weet niet precies waar deze in het boekingsproces worden aangegeven. In ieder geval een creditcardtoeslag van 2%. Een overzicht van alle (eventueel) van toepassing zijn de toeslagen bij onderstaande link van de Ryanair site.

Wees zeer secuur met het omzeilen van alle standaard aangevinkte extra’.s . Probeer zo basic mogelijk te reizen. . Dit soort toeslagen zijn ook bij andere maatschappijen van toepassing. Zelfs High cost carrier KLM vraagt tegenwoordig een toeslag voor ruimbagage!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk niet. Via internet heb ik deze ook eens geboekt, maar het enige waar je goed op moet letten is de bagage hier betaal je namelijk extra voor. Geef dit ook van te voren aan. Wanneer je geen bagage hebt aangegeven en je staat op het vliegveld betaal je fors meer (handbagage uitgezonderd).
Verder moet je ook echt de tickets uitprinten. Daar zit een code op die ze scannen. Print je deze niet uit dan zul je ook een forse prijs meer moeten betalen.

Verder had ik weinig aanmerkingen op raiynair. Fijne vakantie