Hoe, huis huren in Frankrijk (langere periode)?

Wij willen graag een huisje kopen in Frankrijk, maar we willen eerst kijken of dit wel bevalt. Weet iemand of het mogelijk is om voor een jaar een gewoon huurhuis in Frankrijk te hebben en zo ja, hoe?
Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Als je een huisje op het oog hebt, vraag dan eens aan de verkoper of makelaar of je het kan huren voor een jaar of voor 2 of 3 jaren. Of dit mogelijk is, ligt vooral aan de verkoper. Of je het dan met de prijs eens bent beslis je zelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bepaal eerst de streek waar je zou willen wonen en neem dan contact op met verschillende makelaars (immobiliers)in die streek. Meestal hebben zij een groot aanbod en kunnen ook aangeven wat er voor langere tijd te huur is.
Neem tijdig Franse les zodat u goed kunt begrijpen wat de condities zijn en ook kunt onderhandelen met de makelaar. Laat u in ieder geval, ook hier in Nederland, goed voorlichten over verhuizen naar Frankrijk.
Hieronder op de link wat informatie over emigreren naar Frankrijk.