Mijn id-kaart is nog 1 jaar geldig. Kan ik hier mee op reis?

Voor mijn werk moet ik 3 dagen naar Zweden toe. Vorig week heb ik een paspoort aangevraagd omdat ik over 2 weken naar Marokko ga.

I.v.m. tijdnoot heb ik niet de gelegenheid om mijn paspoort op te halen die nu al klaar ligt dus wil ik met mijn ID-kaart naar Zweden afreizen alleen is die nog 1 jaar geldig. Kan ik hier mee op reis?

Grts.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Antwoorden (2)

Zolang deze geldig is, ja
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt niet helemaal zie antwoord 2. Je mag niet tot aan de laatste dag doorreizen naar alle landen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt mar de id is nog een jaar geldig en over 2 weken gaat de vraagsteller naar turkije. hieruit maak ik op dat je geen half jaar in zweden blijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ID moet nog een maand geldig zijn gerekend op de dag van terugkomst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
soms ook drie ytje.
Geen enkel probleem. Je kunt gewoon naar Zweden.

Er zijn landen waarbij het paspoort/id-kaart bij terugkeer in Nederland nog minimaal een half jaar geldig moet zijn. Zweden valt hier niet onder.

Zie onderstaande site als je naar een land gaat en wilt weten welke eisen dat land stelt op het gebied van geldigheid identiteitsdocumenten en/of aanwezige retourtickets:
http://cibtvisas.nl/?login=9999999&vdnlsplash=display
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht dat dit 1 maand was, niet een half jaar?
Ik kan mij vergissen natuurlijk.
Goed antwoord verder
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zullen ook wel landen zijn waar het paspoort nog een maand geldig moet zijn naar terugkeer, maar 6 maanden bestaat ook.