Moet je voor Amerika een kredietkaart hebben ?

Ik was bij een reisbureau en een van de medewerksters zei tegen mij dat het beter is om voor Amerika een kredietkaart te hebben. Ze zei zelfs dat het 1 van de vereisten is.
Als dat zo is hoe kom ik dan aan een kredietkaart, want zoveel verdien ik niet om er 1 te kunnen aanschaffen. Ik mag al blij wezen als ik die reis kan betalen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
8.7K

Het beste antwoord

Ik zou een 3V debit card aanvragen. Het is gewoon VISA, dus werkt verder ook overal. Je moet er zelf geld opzetten dus je kunt nooit meer uitgeven dan je van plan was, wat nogal eens een gevaar kan zijn als je een credit card gebruikt. Je hebt er geen bepaald inkomen voor nodig en de kosten voor het aanvragen zijn ook heel laag, je hebt hem binnen ongeveer 2 weken in je brievenbus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zitten allemaal goed antwoorden tussen dus mijn excuus dat ik deze gekozen heb, maar deze kaart lijkt mij het beste omdat ik liever een kaart heb waar je een x bedrag opzet en als het op is is het op. Dan ik niet meer kan uitgeven dan nodig is.

Andere antwoorden (4)

Het is inderdaad erg handig om een credit card te hebben als je in de VS bent (voor werk of vakantie). Bijna alles kan of moet je met credit card betalen: voor autohuur en hotelreservering is je credit card nodig als borg.
Je kán wel zonder credit card reizen, maar zorg dan dat je voldoende cash en je PIN pas bij je hebt. Je PIN pas (met Maestro logo) kan je vaak als debit card gebruiken.

Een credit card hoeft overigens niet zo duur te zijn. Bij de wat meer uitgebreidere bankpakketten (bij Rabo: Rabo Totaal) zit standaard een credit card. Als je lid bent van de ANWB, kan je voor €11 /jaar een VISA card krijgen.

Snuffel voor meer info eens rond op het forum (zie bron).
Utrecht
10 jaar geleden
Is in Amerika wel aan te raden. Bij elke reservering die je maakt vragen ze naar je creditcard als borg.

Ook met weinig inkomen kan je een creditcard krijgen of eventueel een prepaid creditcard, dan kan je met Ideal saldo toevoegen. Kosten voor een prepaid kaart zijn zeer.

Hoe wil jij trouwens je ESTA (soort visum) betalen zonder creditcard?

Toegevoegd na 2 uur:
Moetzijn: Kosten voor een prepaid kaart zijn zeer laag
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Connie (leuk, zo heet mijn vrouw ook), ik woon in New York en zonder credit card is dat erg lastig. Maar een vakantie zonder credit card is prima te doen, mits je hotels geboekt zijn en je iemands credit card kunt lenen om de $ 14 voor je ESTA visum te voldoen. Online een hotel boeken IN de US of auto huren is onmogelijk zonder credit card. En je ESTA betalen kan alleen met credit card, anders kom je de US niet in. Maar dat het hier een vereiste is, is onzin. Je kunt overal pinnen (meestal max $ 300 en dat kost je $ 3 per keer) en iedere winkel of restaurant neemt cash aan. Ben 2x in een bar geweest waar je bij binnenkomst je credit card moest afgeven en na de drinkpartij krijg je m weer terug, uiteraard wordt wel de rekening afgeschreven maar je hebt verder geen gedoe. Wil je dat niet, dan ga je een deur verder naar binnen.

Fijne vakantie!
paulus811
10 jaar geleden
De ervaring die ik heb is dat een creditcard in Amerika erg handig is, omdat je er letterlijk alles mee kunt afrekenen. Los van het betalen van je ESTA heb je hem echter niet per se nodig. Het kan je wel geld schelen, omdat je niet steeds de opnamekosten hebt die je hebt als je daar geld uit de muur moet halen.
Een creditcard hoeft je niets te kosten. De grootste maatschappij in Nederland, ICS, biedt hun Visa creditcard het eerste jaar gratis aan (https://www.icscards.nl/nlic/portal/ics/content/producten/cards/visa-world-card) en hanteert geen hoge toelatingseisen op inkomen. Na je vakantie kan je hem gewoon weer opzeggen zodat de kaart je niets gekost heeft. ICS is in mijn ervaring een prima bedrijf omdat je hun klantenservice 24 uur per dag kan bereiken; handig als je aan de andere kant van de wereld zit. Tip is om wel even aan de klantenservice door te geven dat je eerste gebruik in Amerika is met de kaart, om te voorkomen dat hun systeem je eerste betaling in Amerika als een frauduleuze transactie ziet.
Ongeacht waar je de card neemt, vergeet niet hem op tijd aan te vragen.