Met de auto naar Parijs, Waar parkeren? Hoe OV gebruiken?

Morgenvroeg vertrek ik naar Parijs toe voor een weekendje weg.
Nou heeft ons hotel geen parkeerplaats erbij, maar wel in de buurt ervan publieke parkeerplaatsen (36euro p/dag).

Iedereen raad mij af om daar te parkeren ivm schade en kosten.
Waar kan ik het beste parkeren?
Iemand advies?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

"In het hartje van Parijs zijn genoeg parkeergarages, maar op sommige plekken betaal je je werkelijk helemaal blauw. Totaal zijn er in geheel Parijs meer dan 800.000 parkeerplaatsen, maar niet allemaal voor de toeristen geschikt. Een gemakkelijke optie is om een parkeergarage te zoeken in de buurt van de Périphérique, om vandaar met het openbaar vervoer verder te reizen naar je hotel. Een andere mogelijkheid is om te parkeren in de parking van het hotel. Heb je een wat grotere auto, vraag vooraf bij het hotel of jouw type auto naar binnen kan. Zet in ieder geval nooit je auto op straat, ondanks dat ik mensen genoeg ken die nog nooit geen problemen hebben gehad. Buiten diefstal om is het parkeerbeleid van de Parijzenaar echt op basis van…… boem…… ho! En met een beetje pech sta je klemvast.

★ Een tip is parkeren bij Parking Paris 13 vlakbij Place ‘d Italie. Normale parkeerplaatsen, bewaakt en een goedkoop weekendtarief."

http://www.parijsmijnstad.nl/vervoer/
http://www.parking-paris13.com/affiche.php?fic=index&lg=en
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb uiteindelijke besloten om te parkeren bij het vliegveld. :)
Via het OV was alles goed bereikbaar.

Andere antwoorden (1)

Ik ben een aantal keer een weekendje naar Parijs geweest met de auto, en elke keer in de buurt van het hotel voor maximaal een euro of 20 per dag kunnen parkeren. Meestal vind je makkelijk een goede parkeerplaats door de recensies van gasten in het hotel waar je verblijft (of een hotel dat dichtbij het jouwe ligt) te bekijken op sites als expedia en booking.com. Daar zitten altijd wel mensen tussen die een goede tip hebben om je auto goedkoop in de buurt te kunnen parkeren (en waar je dat beter niet kunt doen).