Er wordt geadviseerd waakzaamheid te betrechten.

Bij reizen in en naar Nepal dient u waakzaamheid te betrachten.

Nepal maakt een politieke en sociale transitie door die ook in de toekomst gepaard kan gaan met protestacties en wegblokkades, met name in sommige delen van de Terai en de vallei van Kathmandu.
Aangeraden wordt demonstraties en samenscholingen te mijden, de berichtgeving in de lokale media te volgen en u goed te informeren over de situatie ter plaatse.

En waakzaamheid is dan weer:

Waakzaamheid betrachten
Veiligheidsrisico’s zijn weliswaar aanwezig, maar er zijn geen concrete aanwijzingen dat de reiziger hiervan hinder zal ondervinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Overal waar je naar toe reist moet je waakzaamheid betrachten. Mooie uitdrukking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het had NOG veiliger gekund :):
1. Geen bijzondere veiligheidsrisico's
De meeste bezoeken kunnen probleemloos worden afgelegd. 2. Waakzaamheid betrachten
Veiligheidsrisico’s zijn weliswaar aanwezig, maar er zijn geen concrete aanwijzingen dat de reiziger hiervan hinder zal ondervinden. 3. Er zijn onveilige gebieden
Indien er bepaalde gebieden in een land als onveilig worden aangemerkt, kan dit tot gevolg hebben dat er voor deze gebieden een zwaarder reisadvies wordt afgegeven dan voor de rest van het land. 4. Niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden
De reden van dit advies is een verhoogd veiligheidsrisico in een bepaald gebied. Stel uzelf de vraag of een reis naar dit gebied verantwoord en noodzakelijk is. 5. Niet-essentiële reizen worden ontraden
Er geldt een verhoogd veiligheidsrisico voor het hele land. Stel uzelf de vraag of een reis naar dit land verantwoord en noodzakelijk is. 6. Alle reizen worden ontraden
Dit advies wordt gegeven als er sprake is van aanwijsbare veiligheidsrisico’s in een land, waardoor voor de reiziger een acute levensbedreigende situatie bestaat.

Andere antwoorden (1)

Er is geen negatief reisadvies voor Nepal.

Tegenwoordig zijn er veel reisaanbieders die Nepal in hun reispakket aanbieden. Die nemen geen risico, dus voorlopig is het nog veilig en zou ik me niet druk maken.