Waar kan ik op vakantie zonder vaccinatie of coronatest?

Waar kun je momenteel naartoe zonder vaccinatie of coronatest? PS ik heb wel vaccinaties, maar 2 vriendinnen hebben dat niet. Helemaal geen, ook geen Janssen.

1.5K
ronron1212
een jaar geleden
Heel europa en Turkije er is geen probleem meer
Cryofiel
een jaar geleden
NU kan het. Je neemt dan wel de gok dat het nog steeds kan tijdens de vakantie.
ronron1212
een jaar geleden
Ja het risico dat er in eens weer testen en prikken moeten zijn gegeven is natuurlijk altijd aanwezig

Antwoorden (2)

Praktisch alle landen kan je zo heen, er zijn nauwelijks restricties. Kijk op Wijs op reis e.d.
een jaar geleden
Op dit moment kun je naar de meeste landen op vakantie zonder coronabewijs. Met een coronabewijs wordt een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of een negatieve coronatest bedoeld. Binnen Europa kun je alle landen inreizen zonder coronabewijs. Je kunt ook zonder aanvullende voorwaarden op vakantie naar landen buiten Europa zoals Turkije, Egypte, Marokko, Thailand, Mexico en de Dominicaanse Republiek. Voor populaire vakantiebestemmingen zoals Indonesië, de Verenigde Staten of Tunesië dien je nog wel volledig gevaccineerd of in het bezit van een negatief testbewijs te zijn. Een actueel overzicht vind je op: https://www.prijsvrij.nl/reisadvies/corona-testen.