Is het makkelijk om naar Curacao te emigreren? hoe gaat dat dan in zijn werk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Je hebt een aantal documenten nodig om te kunnen emigreren. Curaçao stelt de volgende eisen:

-Van elk gezinslid moet je een kopie paspoort of een kopie geboorte uittreksel hebben.
-Bewijs van goed gedrag – Is alleen nodig voor gezinsleden boven de 18 jaar.
-Als je getrouwd bent moet je een kopie huwelijksakte hebben.
-Als je samenwoont moet je een kopie samenlevingsovereenkomst hebben.
-Als je kinderen hebt moet er een aanmelding of inschrijving van school zijn.
-Als een van de ouders van de kinderen niet mee komt naar de Antillen moet je de volgende documenten hebben:
*Kopie paspoort achterblijvende ouder en verklaring van goedkeuring achterblijvende ouder
*Of een kopie uitspraak gerecht indien één ouder de voogdij heeft
Je hebt een werkgeversverklaring en kopie paspoort werkgever nodig.
-Als je werkgever een eenmansbedrijf heeft moet hij een bewijs van voldoende inkomen afgeven
-Zelf heb je een bewijs nodig van voldoende inkomen voor bestaan.
-Als je geboren of getrouwd bent buiten Nederland, dient je geboorteakte of trouwakte gelegaliseerd te worden in het land van herkomst.

Je moet dus wel de nodige documenten hebben.

Ook vind je op de site van Transpack (bijgevoegd in de bronnen) veel weetjes over curacao, handige tips maar ook belangrijke zaken op het gebied van regelgeving.