Mag je met een helikopter de grens over? bv. naar londen en ergens landen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.9K

Antwoorden (3)

ja zeker, niet alleen omdat engeland buiten de EU zit , maar ook omdat je in hun luchtruim komt , heb je een eigen heli dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees jij de vraag nog maar eens?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovendien zit Engeland wel in de EU
Je mag er natuurlijk mee de grens over, maar natuurlijk NIET zonder daarvoor toestemming te vragen. Je moet een vluchtplan indienen en daar akkoord op krijgen. En verder gelden de normale douaneregels voor passagiers en vracht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat het Verenigd Koninkrijk buiten het 'schengen' gebied ligt, moet je door de douane. Dit betekent dat je vanaf een vliegveld met douanefaciliteiten moet opstijgen in Nederland, en moet landen op een vliegveld met douanefaciliteiten in Londen.
De meeste (Nederlandse) vliegvelden hebben dat, en je mag niet zomaar met je helikopter ergens landen waar het geen vliegveld is. Als je een eigen gelijkstroom hebt zul je dus via een ander veld moeten gaan of iets moeten regelen met de douane. Meer informatie over hoe dat precies werkt kan je vinden in het AIP van het desbetreffende land. (AIP is een boek met alle luchtvaartvoorschrifteb van een land).

Binnen het Schengengebied hoef je overigens niet door de douane, je kan dus wel gewoon naar Duitsland of Italië vliegen.