Wat is nu een leuke vakantie voor een alleenstaande?

Ik geef geen aanvullingen. Ik wil geen maatwerk. Ik wil de mogelijkheden eens weten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een alleenstaande van hoe oud??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tis maar wat je leuk vindt

Het beste antwoord

Ik ga al jaren alleen op reis, en heb het altijd enorm naar mijn zin.
In de winter ga ik skiën, en al zou ik misschien niet meer echt hoeven ski-klassen, toch doe ik dit wél, voor de gezelligheid, en om niet allerlei leuke pistes te missen, die ik in m'n eentje misschien niet gevonden zou hebben.
Ik heb leren duiken, op Aruba, en was sindsdien in de Rode Zee en op Curaçou, op m'n verlanglijstje staan nog Bonaire en Belize (en droomdoel BoraBora, maar dat is misschien voorbestemd een droom te blijven, tenzij er opeens iets groot-geels op m'n bol valt...)
En wat een heerlijke ervaring was : een veedrijf-vakantie in de Canadese Rocky Mountains, op een heel lief paard, dat mij geduldig droeg (ik ben niet echt een ervaren ruiter....)
Verder heb ik in Australië een zweefvliegcursus gevolgd, maar dat kan je dichterbij natuurlijk óók, bijv. in Tsechië.
Toen ik het even een beetje te druk had gehad, ben ik een weekje gaan 'pamperen' op Texel - elke dag een verwen-massage of facial, rondslenteren en foto's maken langs het strand en in de schattige dorpjes, en o, wat heb ik vurrukkulluk gegeten in het hotelletje.....
The sky is the limit : elk reisdoel is jóúw reisdoel - waarom zou je 'met iemand' moeten zijn, om een droom waar te maken?? Gewoon goed sparen, en gáán.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een fantastisch antwoord, dank je wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik al zei, fantastisch. Echt een voorbeeld.

Andere antwoorden (9)

Bootreis op de rijn.

Toegevoegd na 2 uur:
Op verzoek van Loenie een aanpassing http://www.spacecamp.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga in principe ook niet alleen op vakantie, doe ik dat wel dan ga ik naar vrienden toe. Daarnaast Ik weet zijn leeftijd niet, ik heb alleen de indruk dat hij eenzaam is. Dus dit leek mij wel wat voor hem, had hij iets specifieker moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jehaah, space camp! Ik wilde dat ik 12 was en in de 'states woonde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga van het ene uiterste naar het andere, maar beide ideeën zijn schepen bij betrokken. (:
Met een rugzak door Thailand trekken.

Thailand is een mooi en ook voor vrouwen zeer veilig land waar je mooi weer, landschap, vriendelijke mensen en lekker eten kan combineren met OF een strandvakantie (Hutje op het water voor jezelf) of avontuurlijk rondtrekken.

Het is niet voor niets het land van de lach!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee hoe jong je bent maar je hebt jongerenreizen
tot een jaar of 30
http://jongerenreizen.eigenstart.nl/

Maar je hebt ook alleenstaandereizen.
http://www.alleenstaandenreizen.nl/

Wel zo gezellig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt nogal van je wensen af, wil je echt de rust en de ruimte alleen vinden, dan zou ik gaan wandelen in een berggebied zoals de dolomieten of in zweden, noorwegen etc. Daar kun je rusten een aantal dagen alleen zijn en niets of niemand tegenkomen.

Er zijn natuurlijk ook de welbekende groepsreizen al dan niet gespecialiseerd in alleenstaanden. Wanneer je stieken toch ook wel een beetje op zoek bent naar een nieuwe relatie is zoiets zeker het proberen waard. Ken drie stellen in mijn omgeving die op een alleenstaandenreis elkaar hebben leren kennen en het nu samen erg naar de zin hebben.

Voor de rest is er zo veel mogelijk allemaal afhankelijk van hoe avontuurlijk je bent ingesteld, hoeveel geld je er voor over hebt en hoe lang je gaat. Een half jaartje trekken door australia of zuid-africa kun je prima in je eentje doen, zeker wanneer je niet mensenschuw bent, zul je daarbij ook heel veel mensen leren kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De antwoorden zijn legio natuurlijk, afhankelijk wat je wil.

Als je niet van alleen zijn houdt, heb je jongeren of groepsreizen. En anders kan je backpacken. Maar gewoon wat hotelletjes en vluchten boeken, of met je eigen auto gaan kan ook :)

Er zijn inmiddels goede links gegeven :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zat zelf te denken wat ik zou doen als ik alleen was. Het hangt er van af hoe avontuurlijk je bent en of je wel of niet bang bent aangelegd. Ikzelf, redelijk avontuurlijk en totaal niet bang, zou naar Cuba gaan. Lekker ff terug in de tijd, de mensen schijnen enorm vriendelijk te zijn en ik heb van meerdere mensen gehoord dat het een ontzettend veilig land is. En niet te vergeten de muziek!! Bovendien is de kans groot dat je in dat soort landen interessante mensen ontmoet. Wie weet kun je dan samen verder reizen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt af van je budget en interesses,maar ook je leeftijd kijk eens op www..cirkel.nl
Succes!

Toegevoegd na 23 seconden:
www.cirkel.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Voor buitenlandse reizen in groepsverband kun je kijken naar djoser.nl of shoestring.nl zij richten zich specifiek ook op alleenstaanden en je zult dan (meestal) ook geen 1 kamer toeslag hoeven te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ontzettend veel mogelijkheden.
Bijvoorbeeld: Fox reizen: single maar niet alleen.

Of kijk eens op deze Link: www.singlewereld.nl, diverse mogelijkheden!

En het stikt in Frankrijk (maar ook in Nederland en andere landen) van de centra waar je creatieve of spirituele workshops kunt volgen. Hier komen ook veel alleenstaanden op af.
Google maar eens en als je tips nodig hebt, laat maar weten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ook leuk, ik ken er inderdaad een paar. Ik ben in Oostenrijk geweest via www.laoshan.nl. Kan je me een PB sturen met een paar links? Ik sluit nu de vraag.