Mag je deo meenemen in je bagage? (vliegtuig)

Ik wilde weten of je deo mee mag nemen in je bagage. Ik weet dat he vloeistof minder moet zijn als 100 mL. Maar geld dit ook voor deo's? En mogen ze wel mee in je handbagage in het vliegtuig?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel hier mee een deo spray

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
99.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem gewoon kleine busjes kopen bij kruitvat van kleiner als 100 ml. Max 10 voeistofbusjes en of verpakkingen

Het beste antwoord

Ja. Mag mee, maar ook dan gelden deze regels:

"Voor vloeistoffen, crèmes, pasta's, gels en spuitbussen gelden speciale regels: ze mogen alleen in kleine hoeveelheden van maximaal 100 ml (3,4 oz) per stuk in de handbagage worden meegenomen. Deze dient u in een doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje met een maximale inhoud van 1 liter te plaatsen. Het zakje moet eenvoudig te sluiten zijn en de voorwerpen moeten er gemakkelijk in passen. Per persoon mag één doorzichtig plastic zakje worden meegenomen. Bij de controle van uw handbagage vragen we u om het plastic zakje voor vloeistoffen apart te laten zien.

Vloeistoffen waarvoor deze regels niet gelden:

babyvoeding voor gebruik tijdens de reis
medicijnen voor gebruik tijdens de reis, indien op recept verkregen of met een doktersverklaring
speciale dieetvoeding voor gebruik tijdens de reis"
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Erg bedankt! misschien een stomme vraag maar dit zal toch wel ook voor easyjet gelden? aangezien de douane controleert?
Computoon
11 jaar geleden
Van de site van Easyjet:
"Vloeistoffen in handbagage Er zijn een aantal regels die onthouden moeten worden over wat in uw handbagage meegenomen kan worden en wat thuis gelaten moet worden. Erg belangrijk daarbij is het begrip “vloeistoffen”, wat een ruimere betekenis heeft dan u in eerste instantie misschien zou denken. Bijvoorbeeld: lippenbalsem, lipstick, handcrèmes, deodorant en haarlak worden in deze context allemaal als vloeistoffen beschouwd.

De regels: •De vloeistof bevindt zich in een container met een volume van maximaal 100 ml
•Alle containers moet ruim in een doorzichtbare, hersluitbare plastic zak van 1 liter en maximaal 20 x 20 cm passen
•Deze plastic zak moet uit de handbagage genomen worden en afzonderlijk aan de beveiliging op de luchthaven getoond worden" Bedenk dat Easyjet streng is over het aantal stuks dat 'kosteloos' als handbagage mag worden meegenomen: "U kunt één stuk handbagage mee aan boord nemen; de maximale afmetingen zijn 56 x 45 x 25 cm. Handtassen, aktetassen, laptops en laptoptassen worden allemaal als één stuk bagage gerekend. Als u dus bijvoorbeeld een handtas en een laptop draagt, kunt u overwegen de ene tas in de andere te doen. Maak van tevoren plannen voor de bagage die u wilt meenemen aan boord en welke bagage u wilt inchecken. Als u teveel handbagage bij de incheckbalie hebt, zullen onze baliemedewerkers er op aandringen dat de extra bagage wordt ingecheckt. Omdat wij hogere administratiekosten hebben als wij uw bagage op de luchthaven moeten inchecken, betaalt u €30 per stuk bagage. Als u online heeft ingecheckt en de incheckbalie op de luchthaven niet gebruikt, maar met teveel bagage bij de boarding gate arriveert, is er een toeslag van €50 per stuk bagage als wij uw bagage alsnog moeten inchecken. Wij brengen deze hoge toeslag in rekening om vertragingen bij de boarding gate te vermijden en om een vlotte boarding van de passagiers te verzekeren. "
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eigenlijk wat tips. koop een stick of nog beter aluim. aluim is een alminiumsteen. btje water opdoen en dan aluim erop en klaar. ook handig om je voeten in te smeren als je lange wandeling gaat maken. koop een shampooblok. ziet eruit als zeep maar is dus shampoo. je kunt er ook je kleren mee wassen. cremespoeling kun je maken door water met citroen gebruiken. is makkelijk ter plaatsen gebruiken. vraag proefzakjes van je favoriete merk. parfum kun je hetzelfde doen. ook kleine lege potjes die minder dan 100ml zijn oa bij drogist. kun je kopen. en vullen met je favoriete creme of shampoo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze regels zijn van toepassing op iedere reiziger die wilt reizen tussen en/of in een land binnen de Schengenzone (dus ALLE EU-landen en Zwitserland, Noorwegen en IJsland) In deze folder wordt alles duidelijk uitgelegd: http://www.brusselsairport.be/en/cf/res/pdf/en/warningfolder

Andere antwoorden (4)

Ja dit geld ook voor deo
Alle vloeistoffen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zolang de deobusjes maar maximaal 100 ml bevatten, dan mag je ze meenemen in het vliegtuig als handbagage.

Overigens worden de vloeistofregels vanaf januari 2014 versoepeld. Dit kan door de komst van betere scanners waarbij explosieve vloeistoffen opgespoord kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je bagage incheckt, dus als deze in het ruim vervoerd wordt, dan mag je ook grotere verpakkingen meenemen. De strenge vloeistofregels gelden alleen voor handbagage.
bamibal
11 jaar geleden
Deo's van max 100 ml mogen mee, groter moet in je ingecheckte handbagage. Ikzelf laat mijn deo vaak thuis en koop dan een grotere deo na de beveiliging in het 'belastingvrije gedeelte'. Maar bij Schiphol werkt dit geloof ik niet omdat ze daar de beveiliging pas vlak voor de gate hebben (tenzij je het laat verzegelen?). Ik vlieg vaak vanaf Londen en daar koop ik mijn deo dus zonder problemen na de beveiliging :)