Als je naar Curacao op vakantie wil gaan waar moet je dan rekening mee houden?

Het schijnt dat het verschil tussen arm en rijk erg groot is. Zijn er instellingen zoals hier het Leger des Heils waar je bijv. kleding naartoe kan brengen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leger des Heils kennen ze daar niet, maar misschien dat je hier tussen de verschillende stichtingen wat vindt: http://forum.curacao.nl/viewtopic.php?t=388

Het beste antwoord

a) Dat de tropen-hitte iets anders is dan "een zonnige dag" in Ned.
b) Dat de muggen hier dol zijn op "vers vlees"uit Ned.(Tip: twee weken van te voren
vit. B-complex innemen,wordt via huid uitgescheiden, waar muggen niet van houden.
c) Een goede reis-verzekering.
d) Dat bij een T-kruising de "kop van de T"voorrang heeft( dus niet "rechts heeft altijd voorrang")
e) Dat Cur. een eigen cultuur heeft.
f) Dat topless zwemmen hier niet gewaardeerd wordt.
g) Dat het alleszins de moeite waard is en er veel te zien cq te beleven is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik zal in ieder geval vit. B-comp. gaan halen ;)

Andere antwoorden (2)

Er zijn op het eiland diverse instellingen waar kleding en gebruiksgoederen worden ingezameld om mensen te kunnen bijstaan. zelf breng ik mijn kleding naar 'Tante' Mia Corstjens. Deze dame woont op de Blenchiweg ( ik meen 21) en zamelt met een groep vrijwilligers ,kleding en goederen voor de mensen die het zeer goed kunnen gebruiken.
Google haar naam maar eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord ;) dan weet ik in ieder geval waar ik mijn zomerkleding naartoe kan brengen. We mogen toch genoeg kilo's meenemen in de koffer :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zal er heel blij mee zijn, deze vrouw doet echt geweldig werk en ze is al in de 80! Echt alles is daar welkom en wordt weer verdeeld. Een hele fijne vakantie!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik zal beslist de zomerkleding die wij niet meer dragen daar gaan afgeven ;)
Dat je echt een tandje lager moet met inspanningen, want de hitte zal je te zwaar worden.
Dat je veel meer moet drinken
Dat je niet in de zon moet gaan liggen 'bakken' want 15 minuten kan genoeg zijn voor een blanke huid.
Dat je de lokale eettentjes moet bezoeken.
Dat Curacaosche chinees eten veel anders is dan Nederlands
Dat je lokale muziek moet luisteren.
Dat je heerlijkmoet genieten van alles.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord ;) we zullen zeker gaan genieten.