Hoe verliep jouw vakantie in Cuba? Wat is er leuk, wat "móet" je er zien en wat moet je vooral niet doen?

Picture for question
Antoni
15 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

Vraagje: Heb je een huurauto waarmee je rijdt? In dat geval moet je in het bezit zijn van een erg goed humeur en een sterk hart. Het humeur heb je nodig voor het vinden van de weg. Laten we zeggen dat een groot aantal richtingsverkeersborden nogal eens ontbreken en dat de wegenkaarten het niet altijd duidelijk maken (het heeft ons zonder overdrijven 2,5 uur gekost om vanuit Havana de weg naar Trinidad te vinden). Het sterke hart heb je nodig omdat sommige Cubanen zo graag een lift willen hebben dat ze zich letterlijk voor je auto storten, ook al kom je met een vaartje van 80km/u aanrijden!

Wat je in mijn ogen vooral niet mag missen is het gebied rond Viñales en Pinar del Rio. Het is daar zo ontzettend mooi. Maak een wandeling door de tabaksvelden bij Viñales en schaf daar bij een lokale boer enkele sigaren aan. Ze zien er weliswaar niet zo mooi uit als de echte, maar zijn vele malen goedkoper en volgens een vriend zijn ze ook erg lekker.

Verder is het onmisbaar om een woordenboek Spaans mee te nemen. Er zijn er niet veel die goed engels spreken.

Ik kan weinig invullen voor vooral niet doen. Ik heb best genoten van de twee weken die ik daar heb doorgebracht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Ik weet nog niet of een auto zal huren, als ik op vakantie zou gaan naar Cuba. In ieder geval lijkt het mij heel leuk om al die oude Amerikaanse auto's daar te zien rijden.

Andere antwoorden (4)

Om een lang verhaal kort te maken; zie bron
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen nep sigaren kopen. Schijnt dat ze soms zeggen dat het cubanen zijn terwijl ze dat helemaal niet zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wereldstekker mee nemen :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nu ik ben een oud Che Guevara fan en spreek castiliaans. Dus dat opent deuren . Minstens een tabaksfabriek bezoeken terwijl men voorleest. Minstens in het café van Hemingway geweest zijn. Ik had veel stylo's bij en zeep en dat vindt iedereen fantastico.