heb ik recht op een ov-studenten kaart ?

ik ga een opleiding deeltijd doen. en moet van huizen naar Hilversum reizen en donderdag naar Utrecht.
Maar ik weet niet hoe het ib-groep / ov systeem in elkaar steekt. En vroeg me dus af of ik nog op een manier een gratis week ov-studentenkaart kon krijgen.

Want 6 euro per dag voor het reizen is behoorlijk veel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.9K

Antwoorden (2)

Er zijn uitzonderingen waarbij je als deeltijdstudent staat ingeschreven als voltijds en dus toch recht hebt op stufi, maar normaal gesproken heeft een deeltijdstudent geen recht op studiefinanciering of een OV.

Als je een studie volgt die je nodig hebt voor je (toekomstige) beroep, mag je bepaalde kosten wel opvoeren als studiekosten bij je belastingaangifte. Kijk maar eens in de extra informatie van het aangifteprogramma, hier staat precies aangegeven wat je wel en niet mag aftrekken.

Verder is het OV nooit gratis, maar als je een trajectkaart koopt ben je bijvoorbeeld wel een heel stuk goedkoper uit dan met losse kaartjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zal zeker met belasting teruggave kijken. maar tegenwoordig heb je met de bus / trein geen maand kaarten meer of iets dergelijks. Want Ik kan het eerste half jaar waarschijnlijk moeilijk die 6 euro per dag missen ivm woning. Maar ik hoef alleen met de bus 4 dagen per week als het goed is. dus zou ik willen vragen of je misschien meer informatie had over een trajectkaart? Is dat een soort maandkaart of moet ik dit anders zien ? (ik vermoede dus dat ik een anonieme ov kaart moest kopen en elke dag daar 6 euro op moest hebben voor het reizen. Wanneer heb ik recht met een deeltijd opleiding recht op stufi dan ?
Wanneer je deeltijd studeert heb je nooit recht op een OV studentenkaart volgens het bij de bron aangegeven artikel.

Wanneer je met de bus reist kun je het beste bij jou busmaatschappij (volgensmij Connexxion) nakijken wat de beste opties zijn. Connexxion verkoopt week en maand abonnementen.
Ook heeft Connexxion de "altijd korting", of je hier voordeel van hebt hangt af van je totaal aantal reiskosten per maand, je krijgt dan namelijk voor €16,50 altijd 20% korting op je reiskosten bij Connexxion. Als je dus elke dag €6 kwijt bent, dat is dan dus 5x6x13/3=€130 reiskosten per maand. Dit geldt alleen als je echt elke dag €6 kwijt bent en dit is een gemiddeld bedrag over 3 maanden. Dan heb je va dit "Altijd Korting" €130/5=€26 korting per maand, terwijl je er €16,50 voor betaald. Je wist is hierbij dan €9,50 dat kan wel de moeite waard zijn.

Verder heeft Connexxion nog enkele andere acties, waar je ook nog naar kan kijken. Deze hangen namelijk af van je reistijden en exacte reisgegevens, en die weet ik niet.

Toegevoegd na 54 seconden:
*Je winst is hierbij... niet je wist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In moet van Huizen naar Hilversum.
Maar is dat Connection of Qbuzz,
dit zijn 2 aparte partijen als het goed is. Dus daar geld ook andere regels voor als ik het goed heb. Maar ik zal zeker even kijken.
want 130 euro per maand is veel want ik moet mijn woning met vaste lasten betalen en boodschappen en ook school.
En met deeltijd krijg je geen stufi.