Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op de trein met de auto ?

weet iemand of het vanuit nederland mogelijk is om met je auto op een slaaptrein te gaan die je tot zover mogelijk in spanje brengt?de enige die ik kan vinden gaat maar tot zuid frankrijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
741

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, die gaan inderdaad niet verder dan Zuid-Frankrijk en bij mijn weten is het nooit anders geweest.
Ik heb ooit een toeristische opleiding gehad en meen me te herinneren dat de breedte van het spoor in Frankrijk anders is dan in Spanje. Met andere woorden: alles zou dan in Zuid-Frankrijk uit de ene trein moeten en in een andere overgeladen worden die op een smaller spoor rijdt en dat is uiteraard vrij omslachtig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt wat je zegt. Maar ik heb ooit wel gezien dat er bij een trein het spoor verbreed werd, de wielen gingen verder uit elkaar staan zodat hij wel door kon. Wel al 20 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knap, dan zou je dat spoor dus de restant van de route moeten verbreden? Klink als.... vul maar iets in.

Andere antwoorden (1)

Nee dat is niet mogelijk. Alternatief: Neem het vliegtuig en huur een auto in Spanje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding