Ik ben een meisje van 17 en zit er over na te denken volgend jaar of het jaar daarop te verhuizen naar Miami. Kan iemand mij helpen met informatie?

1) goedkope huis vinden/zoeken om te kopen
2) werk
3) opleiding
4) verhuizen naar Miami (wat je moet regelen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Powergen
11 jaar geleden
Mag ik weten waar je naar Miami wilt? Gewoon intresse... omdat je dit niet vaak hoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij mag je niet zomaar gaan werken daar. Informeer eens bij de Amerikaanse ambassade.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je er wel eens geweest?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de meest logische vraag: Wat vinden je ouders van deze plannen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zal een zgn green card moeten hebben, dat is nog niet zo simpel.
http://www.ditisamerika.nl/wonen-werken-in-amerika/green-card/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt wilde plannen maar onbekenden op een forum moeten je OVERAL bij helpen? Als je mijn kind was had ik het alleen daarom al afgekeurd. Een kind van mij moet met een goed plan komen wat hij zelf heeft uitgezocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pelle: misschien stellen je kinderen die goeie plannen ook wel op naar aanleiding van wat ze op 't interwebding aan wildvreemden hebben gevraagd ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stippel: het is de bedoeling dat ALS ze met 17/18 oud en wijs genoeg zijn om naar Miami te emigreren ze ook zelf op die interwebding aan de gegevens daarvoor moeten kunnen komen. Als ze dat niet kunnen zijn ze per definitie niet toe aan emigreren, werk zoeken en een huis zoeken in een heel ander land.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geheel eens met Pelle.
Een kind van 17 die echt dit soort plannen heeft, kan ook echt
wel de juiste informatie op internet vinden. En die heeft dan al lang gevonden dat het niet gaat lukken.......
Antoni
11 jaar geleden
Misschien kan je samen iets ondernemen met de vraagsteller tcristina van deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/wetgeving/minderjarige-alleen-verhuizen-miami.320243 Zij zal in ieder geval wel informatie hebben (gevonden), die jij ook kan gebruiken.
Antoni
11 jaar geleden
Je kan haar in ieder geval een persoonlijk bericht sturen via het envelopje op haar profielpagina: http://www.goeievraag.nl/profiel/tcristina
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar blijft het bij wilde planne. Want ze laat niets van haar horen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je mag de komende 3 jaar nog geen alcohol drinken. Mag pas vanaf 21. Maar dit terzijde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Problemen volgen je overal. Ook al vlucht je voor iets als je daar niet mee omgaat blijven ze je achtervolgen ook in miami.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is ook nog eens een waarheid als een koe, Arnhem!

Antwoorden (3)

Vergelijk jezelf eerst met een kansarme Noord-Afrikaan die naar Nederland wil komen omdat hij denkt dat hij hier een goed leven kan krijgen. Hoe gaat Nederland daar mee om? Juist, zo gaan ze in de VS ook om met 'gelukszoekers' uit Nederland. Wat heb jij MEER te bieden waardoor ze jou in de VS nodig hebben?

Ga daarna informeren waar je aan moet voldoen om een verblijfsvergunning en een werkvergunning te krijgen. Dan kom je er al snel achter dat je die niet zomaar krijgt. Tijdelijk studeren in de VS of tijdelijk werk als au-pair is wel een mogelijkheid; zie de onderstaande bronnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies.
En verder zijn er heel goede websites over :"immigratie Amerika"".
Veel geld, want je mag er niet werken. Veel geld want je krijgt geen studeersubdidie. Veel geld want wonen in Miami kost bakken vol.
Dan naar de ambassade om een studeervisum aan te vragen. Werkvisum (greencard) kun je wel vergeten ivm de slechte economie.
Waarom probeer je niet eerst een jaar als uitzendstudent, dan ga je een High school en woont bij een pleeggezin in huis. Kosten zullen tussen 7000 en 10.000 euro liggen (35 jaar geleden kostte dat 3000 gulden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zal een rijke Amerikaan moeten trouwen en voor jou borg wilt staan met een flinke smak geld. Niemand zit op je te wachten. Dus tenzij je jezelf kan voorzien in je levens behoeften, een borg van $ 20.000,- kan neerleggen of een werkgever kan vinden die garant voor jou wilt staan en je een baan aanbied. Anders kan je het wel vergeten.