Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de minimum leeftijd voor sex in Engeland?

ik wil binnenkort met m'n vriendin een weekendje naar Engeland. Mijn vriendin is 16 en ik ben 19, maar hoe zit het met de wetgeving in Engeland. Mogen wij gewoon inchecken bij een hotel, of is het illegaal om daar sex met elkaar te hebben of iets dergelijks? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
6.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De "age of consent", zoals de leeftijd die jij bedoelt in het Engels wordt genoemd -ik ken de Nederlandse term er niet voor-, is in Groot-Brittannië 16 jaar.

Deze website van Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_consent verklaart een hoop.
(Lees meer...)
Antoni
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk en goede link! +
Als je allebei seks WIL hebben met elkaar mag dat vanaf 16 jaar. Of jullie zomaar worden toegelaten in een hotel ligt aan de regels van dat hotel qua minimum leeftijd voor inchecken. Wat je vervolgens in die hotelkamer doet ligt weer aan jou/jullie zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanaf 18 jaar (creditcard is wel handig) kun je gewoon een hotelkamer boeken in de UK. Minimum leeftijd om seks te hebben volgens de wet is hetzelfde als in Nederland en is 16 jaar. Ik zou zeggen: pak in die koffer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding