Is het stuk zee tussen java en bali een zeestraat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou je zeker kunnen zeggen . Indonesië wil graag een brug van Java naar Bali bouwen . De afstand moet dus te overbruggen zijn denkt men ? Vooralsnog alleen plannen . De Balinezen zitten er niet op te wachten , ze zijn terecht bang dat ze daarmee hun eigenheid kwijt raken . De Japanse mogelijke financiers hebben zich voorlopig terug ge trokken .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wist ik niet, wel interessant ja. Ik begrijp de weerhoudende reacties van de Balinezen wel ja ze hebben hun geheel eigen cultuur daar en die hebben ze weten te behouden door zich op een eiland terug te trekken. Maar voor de Balinezen is de vraag denk ik nog belangrijker welke invloed het op het tourisme heeft.

Het beste antwoord

Ja het heet Bali zee straat . De kortste afstand ongeveer is zo 8 km en relatief ondiep .