Wie weet meer over excursies vanuit Eilat naar Jeruzalem (met bus heen, vliegtuig terug) en excursies naar dode zee of andere bestemmingen+prijs?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Petra moet je zeker doen. Een middagle aqaba is ook wel leuk

Antwoorden (1)

Met het vliegtuig gaat lastig worden aangezien er geen luchthaven in Jerusalem is. Binnenlandse vluchten binnen Israel zijn sowieso schaars, eigenlijk alleen maar Eilat-Tel Aviv (2 luchthavens) en Eilat-Haifa. Vanaf Tel Aviv naar Jeruzalem rijden duurt een krap uurtje. Hier behaal je geen winst uit (Inchecken, vliegen, wachten, auto ophalen, rijden) ten opzichten van alles zelf rijden. Zelf rijden over Weg 90 zou je binnen 3,5 uur vanuit Eilat naar het noorden van de Dode zee brengen. Vanaf daar kan je in drie kwartier doorrijden naar Jeruzalem over Weg 1, perfecte weg door de middle of nowhere. Over excursies kan ik weinig zeggen, behalve dat ik het niet aan zou raden met een volle bus naar de Dode zee te willen rijden om daar dan een vaste tijd te zijn.

Als je 2 dagen een autootje huurt om eerst naar Jeruzalem te rijden, daar overnachten (mooie stad 's avonds!) en terug via de Dode zee naar Eilat, zal je minder kosten dan een tour. Auto heb je voor €50 (ruime sedan), tank brandstof (€60) en een hotel.

Ik kan trouwens echt de lichtshow binnen de Tower of David aanraden (avondvoorstelling)!

Hoop dat je hier wat aan hebt!