Wat merk je als tourist in Rome van Bufana?

Wij zijn rond die tijd met kinderen in Rome.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Waarschijnlijk merk je er niet veel van als je het niet opzoekt. Kinderen krijgen cadeautjes en snoepgoed, een gezellige boel dus.

'La Befana is een figuur uit de Italiaanse folklore. Ze brengt cadeautjes naar kinderen in Italië. Ze brengt de cadeautjes rond op 6 januari (Driekoningen), op een vergelijkbare manier als Sinterklaas, Zwarte Piet en de Kerstman.La Befana wordt gezien als een kerstheks of demon uit het volksgeloof, maar wordt tegenwoordig ook gezien als goede fee. Ze heeft veel overeenkomsten met Perchta en Vrouw Holle.
Goede kinderen krijgen snoep en stoute kinderen steenkool of donker snoep. Voordat ze gaat, veegt ze de vloer. Er wordt een glas wijn en een schaal met voedsel voor haar neer gezet.
Meestal wordt ze geportretteerd als een oude vrouw op een bezemsteel. Ze draagt een sjaal en is met roet bedekt, omdat ze door de schoorsteen naar binnen komt. Ze lacht meestal en draagt een zak of mand met snoep en cadeautjes. Iedereen die La Befana ziet, krijgt een klap met haar bezemsteel omdat ze niet gezien wil worden. '

Om alvast te oefenen ;-)
'La Befana vien di notte
Con le scarpe tutte rotte
Col vestito alla romana
Viva, Viva La Befana!'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Perfect antwoord,ik woon hier en het is inderdaad een feest voor kinderen.Het is de gewoonte om snoepgoed in een sok of kous te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel een schone sok hoop ik ;-)...