Hoe heet het continent waar Australië tot behoord?

Stel deze vraag omdat ik er met Google en vrienden niet uitkom. Ik heb in mijn hoofd zitten dat Australië samen met Nieuw-Zeeland en wat losse eilandjes als Oceanië worden aangeduid. Andere zeggen dat dit continent gewoon Australië heet.

Ook via Google wordt dit per website anders aangegeven. Is hier 1 antwoord op of kan het beide?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
23.5K

Het beste antwoord

Een werelddeel is een continent op de wereld met de omringende eilanden.
Op aarde bevinden zich zeven werelddelen. Deze zijn in volgorde van grootte:

Azië (ca. 43 608 000 km²)
Afrika (ca. 30 335 000 km²)
Noord-Amerika (ca. 25 349 000 km²)
Zuid-Amerika (ca. 21 069 501 km²)
Antarctica (ca. 13 661 000 km²)
Europa (ca. 10 498 000 km²)
Oceanië (ca. 8 468 300 km²)

Australië is het continent, als je daar de omringende eilanden bij betrekt, dan spreek je van Oceanië.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Landen als oa Australië en Nieuw Zeeland horen bij het continent Oceanië.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het continent waar Australië op ligt heet... Australië
Waarschijnlijk bedoel jij welk werelddeel (dat is iets anders dan een continent) en dan was het antwoord Oceanië.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is precies het verschil dan? Wij leven toch op het continent Europa?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een werelddeel is een continent op de wereld met de omringende eilanden. Meestal maakt dat dus niet zoveel uit, Maar bij Oceanië met
al zijn eilanden juist wel.