Wat kost een pakje sigaretten in Italië (en de leeftijd)?

Ik ga zondag op vakantie naar Italië en daarom zou ik graag willen weten hoeveel het goedkoopste pakje sigaretten kost en hoe oud je moet zijn om het pakje te kopen, bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
13K

Antwoorden (2)

De leeftijd is volgens mij ook 18, alhoewel in Italië daar misschien niet zo nauw naar gekeken word als hier. Maar ik ben niet 100% zeker, misschien is het nog wel steeds 16. De meeste pagina's die ik tegen kom (gezocht in Nederlands, Duits en Engels) zeggen dat er geen leeftijdgrens is voor roken in Italië. Je mag op elke leeftijd roken, maar je mag het niet kopen als je onder de 18 bent, dat zou sinds 2012 zo zijn.

Ik koop daar eigenlijk alleen Camel click, een pakje van 19 sigaretten kost hier €5,50 maar in Italië zitten er 20 in het pakje en een pakje is daar €4,60 (In februari was dat tenminste zo)

Verder is het daar kennelijk ook toegestaan kleine pakjes te verkopen, terwijl ik dacht dat dit op Europese grond verboden was. Er is mij verteld dat er minstens 19 sigaretten in een pakje moesten zitten in elk EU land. Maar toch verkopen ze daar de kleine pakjes Camel met 10 sigaretten. Die waren €2,80 geloof ik dat ik me herinner. (Heb ik niet gekocht, maar het prijsje stond erbij)

Toegevoegd na 6 minuten:
En hierbij een prijslijst van alle sigaretten ;-)
De kleine pakjes camel zijn €2,30 i.p.v. €2,80
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Correct, in Italië is de officiële leeftijd 18, maar uit ervaring kan ik vertellen dat de Italianen dit, zowel bij alcohol als tabak, niet echt handhaven (en zeker bij buitenlandse toeristen)
Op de eerste site staan in ieder geval de leeftijdgrenzen voor jongeren en alles. Het artikel is dit jaar geschreven.
www.raschlebens.com/italie-wet-op-de-jeugdbescherming/
dan hier een indicatie voor de prijzen van sigaretten, het gemiddelde ligt tussen de 4 en de 5 euro:
http://www.landenportal.nl/informatie/sigarettenprijzen-per-land.htm