Wie weet hoelang de reis duurt per vliegtuig Amsterdam-Parijs?

Op een site staat 45 min andere 1 uur en 45 min minuten. Naar Parijs Charlles de Gaulle

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K

Antwoorden (3)

De GEMIDDELDE reisduur is 1 uur en 15 minuten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het vliegen duurt eigenlijk nog geen uur.

Toegevoegd na 7 minuten:
Afhankelijk van de wind stijg je eerst op naar 11-13KM hoogte en dan ga je haast in glijvlucht naar Parijs.
Ik kon dat voelen aan de stuwkracht van de motoren, na het klimmen gingen de motoren heel rustig draaien en pas in de buurt van Parijs kwam er weer stuwdruk voor de landing.

De windrichting zal een belangrijke rol gespeeld hebben , een andere keer merkte ik dat de motoren tijdens de vlucht meer in actie blijven.
Eenmaal op hoogte en snelheid leg je tussen de 800 en 1000KM/Uur af, tov de GROND (de krachtige winden op grote hoogten kunnen mee en tegen werken en hebben zelf een snelheid van soms honderden KM/H.

Je snapt dus wel dat het voor een groot verkeersvliegtuig een kippeneindje is.

Omdat ze ongeveer dezelfde vluchttijd aanhouden, bepaalt de windrichting en sterkte in grote mate de inspanning die de motoren moeten leveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gemiddelde vluchttijd van Amsterdam Schiphol naar Parijs bedraagt 1 u. 15 min
Maar jij wilt weten hoe lang de reis duurt,
nou dat is minimaal het dubbele.