Wat is de gemiddelde prijs voor eten een restaurant in Noorwegen?

Mijn ouders gaan maandag 2 weken naar Noorwegen en ze vroegen zich af wat het gemiddeld kost om uit eten te gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
5.6K

Het beste antwoord

Mijn eigen ervaring van 4 jaar geleden is dat de prijs zo'n 30% hoger ligt dan in Nederland. Uit eten gaan in Nederland is nl. al erg duur in vergelijking met de meeste Europese landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Noorwegen kan je goed eten, maar de prijs is sterk afhankelijk van wat je besteld en waar je komt.
Steden als Oslo zijn beduidend duurder dan eten in berghutten.
Vlees is over het algemeen erg duur net als drank.
Nederlanders vinden het vlees in Noorwegen over het algemeen zeker niet beter als in NL. Vis wel!
Noren bestellen bij het eten vaak een kan water (gratis).
Snacks zijn in verhouding tot NL ook erg duur.
Wanneer je de drank en het duurdere vlees laat staan, ben gemiddeld wel wat duurder uit dan hier, maar dan valt het uiteindelijk mee.
Tip: Voer vanuit NL de max hoeveelheid drank en sigaretten in. Je kunt flink besparen en/of veel vrienden maken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg goedkoop zeker niet, zoek kleine lokale tentjes op, en als je van alcoholische dranken houdt, neem dat mee, en sigaretten of shag zijn er ook bijna onbetaalbaar ( in NL inmiddels ook, maar daar nog veel duurder! ) Groeten!