waarom verzamelen ze op een cruise alle koffers een dag voor aankomst? Je kunt hem zelf toch ook mee van boord nemen? Lastig voor de reiziger!

De nacht voor aankomst moet men vaak 4000 koffers verzamelen en van boord brengen. Lastig, want je toiletspullen e.d. moet je dan in je handbagage meenemen. En voor het personeel een gigantische klus! Men kan toch ook gewoon bij vertrek zelf de eigen koffer meenemen van boord?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Vaak zijn cruisepassagiers oudere mensen, die je toch moet helpen met koffers.
Verder zijn er mensen die met cruises meegaan die het niet met 1 koffer per persoon redden en om heen en weer lopen van die mensen te voorkomen is deze actie ook erg handig.

Daarnaast stroomt een boot makkelijker leeg als mensen alleen maar handbagage mee hoeven nemen. Deuren en paden worden niet versperd door grote koffers, het voorkomt blauwe plekken omdat mensen met koffers niet goed uitkijken waar ze lopen.

Allemaal voordelen in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een avond ervoor met je koffers moeten komen en dan weer weggaan vind ik wel een heel groot nadeel!
Ben ook op cruise geweest en wij moesten onze bagage een uur of twee voor inscheping binnen brengen.
Dus ik weet niet vanwaar je het haalt deze informatie.
Je zegt hier ook een dag voor aankomst. moet het niet zijn een dag voor inscheping.
Zou het ook mogelijk zijn dat ze willen zeggen dat je vanaf een dag voor vertrek je uw bagage mag, kunt, afgeven.
Wat de bedoeling is.
Soms komen de mensen van einde en ver. Het is dan gemakkelijker dat ze eerst hun bagage naar het schip brengen, om dan nog een nacht in een hotel te gaan slapen.
Het personeel dat men de dag tervoren de bagage laat behandelen, kan men op de dag van inscheping ander werk laten doen. Anders moet men dubbel personeel inzetten.
Uw koffers zijn dan onmiddelijk in uw kajuit, in plaats van dat men enkele uren moet wachten.
Robert