geld opnemen in sri lanka of overmaken

Ik wil een bedrag van 1500 euro overmaken naar Sri Lanka, hier zijn kosten aan verbonden.
Kan ik het beste dit bedrag over maken vanuit nederland of met behulp van een rabobank pas het geld opnemen bij de gank of een pin automaat in Sri Lanka
john

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Je kan waarschijnlijk het beste in Sri Lanka zelf pinnen:

Toeslag en koersopslag bij vreemde valuta

Als u vreemde valuta opneemt met uw Rabo WereldPas, betaalt u € 2 per geldopname. Als u een Rabo TotaalPakket of Rabo RiantPakket heeft, betaalt u deze € 2 niet. Voor opname met uw creditcard betaalt u € 4,50 per keer. Als u opneemt of betaalt in vreemde valuta, betaalt u ook een zogenoemde 'koersopslag'. Dat betekent dat bij de omrekening van vreemde valuta naar euro de wisselkoers wordt verhoogd met een bepaald percentage. Gebruikt u uw Rabo WereldPas, dan is de koersopslag 1%. Gebruikt u uw creditcard, dan is de koersopslag 1,5%.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Pinnen kan gewoon in Sri Lanka, daar heb ik nooit enige problemen mee ondervonden.

Wat jouw probleem echter is, is dat je 1500 euro op wilt nemen. Dit krijg je niet in 1 keer uit het automaat... zeker niet in Sri Lanka, daar zul je diverse malen voor moeten pinnen, en misschien zelfs wel over diverse dagen (afhankelijk van je eigen daglimiet)

Bij de bank zelf kun je het proberen aan de balie, maar veel banken weigeren dit als je daar geen rekening hebt.
Bovendien zijn dit soort zaken in Sri Lanka een erg tijdsconsumerende romslomp.

Als de kosten voor het overmaken niet al te groot zijn, en het betrouwbaar is, zou ik het gewoon overmaken. Scheelt je een heleboel gedoe en onzekerheid.

Prettige reis, het is een prachtig land!

Toegevoegd na 24 minuten:
Nog een andere optie is dat je 1500 euro opneemt in Nederland en dat dan in contanten meezeult naar Sri Lanka. Alwaar je dat al dan wel niet omwisselt tot de plaatselijke valuta. Dat kon wel eens goedkoper uitpakken dan het overmaken.
Probleem is echter dat je dat geld al die tijd op zak hebt, dat is een risico natuurlijk. Al loopt dat meestal wel snor...