Nee, het is een miljoenenstad in Duitsland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hamburg is geen onderdeel van een deelstaat (provincie) maar vormt er zelf een.

Hamburg is dus ook direct de hoofdstad van de deelstaat Hamburg.

Hamburg is dus een "provincie."

Toegevoegd na 1 minuut:
Edit: Met "Provincie" bedoel ik een soort van provincie. Een deelstaat is iets anders dan een provincie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hamburg is een deelstaat. Een deelstaat is niet hetzelfde als een provincie. Ook Bremen en Berlijn zijn deelstaten. Er zijn in totaal 16 deelstaten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Achtergrondinformatie:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou aan de min te zien is niet iedereen het daar mee eens Inkoppertje (?).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hamburg is een stadstaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ VDijken: Bij stadstaat denk ik meer aan Singapore, Hong Kong, Vaticaanstad, Monaco. Definitie van een stadstaat is: een stadstaat is een staat bestaande uit een enkele stad met een eigen onafhankelijke rechtspraak, belastinginning, verdediging en buitenlandse diplomatie. Dat is Hamburg dus duidelijk niet. Het is én een stad én een deelstaat, maar geen stadstaat.
Duitsland is een bundesland bestaande uit een aantal deelstaten en een aantal stadstaten (Berlijn, Hamburg, Bremen). Als je het vergelijkt met Nederland ligt Hamburg op hetzelfde niveau als een provincie. Je kunt het beter met Amerika vergelijken. Dit omdat zowel de staten in Amerika en Duitsland parlementen hebben en eigen wetgeving hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogmaals VDijken: (zie mijn reactie bij mijn antwoord): Hamburg is geen stadstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die minnen zijn niet van mij, minnen sucks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wilde aangeven dat de steden inderdaad op zichzelf staande deelstaten zijn met een Senaat ipv een deelstaatparlement. Stadstaat is niet het juiste begrip.