Het is een verzonnen plaatsnaam, qua uitdrukking is het een beetje te vergelijken met Verweggistan, het ligt dus nergens.

Toegevoegd na 6 minuten:
P.S. Als je persé een lokatie moet hebben, dan zou ik gaan zoeken bij Juinen, Zeulen en Ter Weksel in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verweggistan bestaat wel, lees maar: Verweggistan is een land dat hier niet zo ver vandaan ligt, en grenst aan het verre land Dichtbijistan. Het werd gesticht door een eend, zonder broek, die vaak luistert naar de naam "Donald Duck". Vaak wordt ook vermeld dat een zekere Mickey Mouse, Goofy en Dagobert Duck hebben meegeholpen, maar dat is meer zeker. Verweggistan wordt vaak verward met de andere "stanlanden" zoals Pakjesstan, Afgaanstan, Turkdameenjenistan, Tadddzzzjjjikkkissstttannn (waar ze graag hun medeklinkers verdrievoudigen) en Oezbekistan. Het vormt een Tweede Stanverbond met Dichtbijistan (het Eerste Stanverbond is tussen de "stanlanden"). De hoofdstad van Verweggistan is Verweggi, dat aan het Verweggimeer ligt. Door Verweggi loopt de Verweggi, die ontspringt in Verweggi. Verweggi is zowel een stad, als een gebergte, als een provincie als een rivier.
en plaatje:
http://images.uncyc.org/nl/2/2e/Verweggistan_kaart.JPG
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer wat geleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Het is een verzonnen plaatsnaam,en kan in je gedachten overal liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bommeltjeskonten bestaat niet dus heeft geen fysieke plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een fictieve plaats. Vroeger werd er door mijn moeder wel eens gezegd, als iemand vroeg wat zij ging doen: "ik ga naar bommelskonten markt , poppen kopen zonder konten".
En daarkon de vragensteller het dan mee doen.
14 jaar geleden
Bommelskonten ligt in Verweggistan.
Oftewel een een grap.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Yourbuddy;

In de buurt van Kutkrabbersveen, ergens in The Middle Of Nowhere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt Bommelskonten en Bommelskonte. Bommelskonte komt vaker voor, vooral in het zuiden van het land.
De reden hiervan wordt vermoed in de carnavalssfeer.

---------------------------------
In het Woordenboek der Nederlandsche Taal wordt verondersteld dat Bommel een oude volksnaam voor Duivel is en dat Bommelskonte eigenlijk de ingang van de onderwereld is, een plaats waar het niet pluis is en waarheen men iemand verwenst. "Hij gaat naar Bommelskonte, 3 uren boven de hel, waar de honden met hun gat blaffen", d.w.z. hij gaat zijn verderf tegemoet.

Tekst van onderstaande link:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van Bommelskonten naar Verweggistan.

Het blijkt een verzonnen plaatsnaam te zijn. Het woord komt niet van Olivier B.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeveer 3 kilometer dwangs vanaf Boerenkoolstronkradeel.