Mag je zomaar een laserlampje vanuit thailand naar nederland meenemen in je koffer?

Ik bedoel mag dat zomaar in je koffer (die je dus niet meeneemt in je vliegtuig)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan bedoel ik wel een laserlampje die 10km ver kan ofzo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van hoeveel mW. Tot 1 mW mag zowiezo, maar hoger weet ik niet, ik dacht van niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een pointer laser is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dus als het hier in nederland illigaal is word het uit mijn koffer gehaalt? En waar doen ze dat dan want ze checken het nooit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze je niet checken heb je geluk, maar anders wordt het afgepakt of mss beboet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus zo smokkelen mensen dus? En ik heb alleen de kans dat dit afgepakt word of een grote boete?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja zo simpel gaat het eigenlijk. Je waagt een gokje. Zou het niet met drugs proberen, maar komt wel op hetzelfde neer, dan is alleen de pak kans groter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja haha ik ga t niet met drugs ofzo proberen alleen wat gebeurd er als ik gepakt word met een laserlampje van thailand van 50 mw ofzo

Antwoorden (3)

Ja, alleen mag je hem alleen op eigen terein gebruiken en zorgen dat je op geen mensen/dieren schijnt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat snap ik alleen mag ik zomaar een sterk laser uit een ander land meenemen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij is dat (nog steeds) niet precies duidelijk maar mss is de volgende link wat: http://www.flitsservice.nl/phpBB/overige-en-niet-verkeer-gerelateerd/5mw-laserpointer-legaal-in-nederland-t57968.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je je laser eindelijk in Nederland krijg je dit. http://www.haarlemmerliede.nl/fileadmin/HLSW/rvb/30_november_2010/laserraadsvoorstel.pdf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een sterke laser meenemen mag niet zonder een ontheffing hiervoor. Check mijn antwoord.
Het mag, maar beslist niet zomaar.

Lasersapparaten die schade kunnen veroorzaken zijn simpelweg illegaal, en kunnen dus in beslag genomen worden bij de Douane. Dan ben je én de laser kwijt, én een boete rijker.
Informeer je heel goed vóór vertrek wat de toegestane laserapparaten zijn, en let bij aanschaf in Thailand heel goed of het een betrouwbare zaak en apparaat is. Het kan zomaar zijn dat het apparaat dat je koopt toch krachtiger is dan wat er op de verpakking staat, en dan wordt het toch in beslag genomen.

Op de site van de NVWA kan je meer info hierover vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt alleen krijg je echt een hoge boete of helemaal geen boete? En jammer dat ik de app heb zodat ik geen + je kan geven anders had ik dat gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha! Is prima hoor! Met zo'n commentaar ben ik meer dan tevreden! (^_^) Hoe hoog de boete is heb ik geen idee, maar ik kan me voorstellen dat dit in verhouding staat met de kracht van de laser en hoeveel van die spullen je meeneemt.
Als je 130 rijdt in de bebouwde kom, dronken en naast een school, krijg je ook een hogere boete dan op een snelweg waar de limiet 120 is.
als externe Koffer via bagageruim JA (mits batterijen verwijderd !) als handbagage NEE, zie ook de regelementen van de gezamelijke vliegmaatschappijen (IAPA Voorschriften)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dus zonder de batterijen mag je gewoon laserlampjes meenemen in de koffer van t bagageruim die eigenlijk soort van illegaal zijn in Nederland. Dan praat ik over ongeveer 100 Mw