Wat is de goedkoopste manier om bij Center Parcs te boeken?

Wij willen in de herfstvakantie graag een midweekje weg, kinderen willen graag naar Centerparks. Ik wil natuurlijk voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Is het wijs om te wachten en last minute te boeken of kan ik beter een Center Parks Mystery park- aanbieding boeken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
5.6K

Het beste antwoord

Zo'n Mystery Parc aanbieding is meestal erg goedkoop - maar je komt wel op een plek te zitten waar andere mensen kennelijk niet naartoe willen. Het is de vraag of je dat acceptabel vindt.

Wil je zelf inspraak, zoek dan een land op waar het op dat moment GEEN herfstvakantie is. In de herfstvakantie gaan de prijzen namelijk omhoog - maar alleen op de website van de landen waar het dan vakantie is!

Zoek je huisje dan op http://www.centerparcs."landwaarhetgeenvakantieis"/ .

In dit geval kun je België of Frankrijk nemen. In Duitsland valt de herfstvakantie namelijk samen met de Nederlandse herfstvakantie, dus Duitsland valt af.

Ter illustratie heb ik even voor je gekeken op de volgende vier sites:
http://www.centerparcs.nl/
http://www.centerparcs.de/
http://www.centerparcs.be/
http://www.centerparcs.fr/

In alle vier de gevallen heb ik hetzelfde gekozen: een huisje voor een midweek, op de Kempervennen (in Nederland), aankomst 15 oktober, voor twee volwassenen en twee kinderen in de leeftijd van 3 tot 12 jaar.

Het goedkoopste huisje, Original Comfort (KV107), kost:
--  via centerparcs.nl: € 599
--  via centerparcs.de: € 639
--  via centerparcs.be: € 429
--  via centerparcs.fr: € 399

Neem je het duurste huisje, Original VIP (KV444), dan ben je het volgende kwijt:
--  via centerparcs.nl: € 979
--  via centerparcs.de: € 1029
--  via centerparcs.be: € 669
--  via centerparcs.fr: € 639

Conclusie:

Gebruik de centerparcs-site van een land waar het *geen* vakantie is op het moment dat jij weg wilt. Boek via die site. Dat mag heel gewoon, en vrijwel alle huisjes in vrijwel alle parken zijn via elke site te boeken.

Jij als Nederlander (neem ik even aan) mag heel gewoon via de Belgische of de Franse site boeken.

Voor het goedkoopste huisje in mijn voorbeeld scheelt dat € 200, voor het duurste huisje scheelt het zelfs € 340. Dat is snel verdiend voor even twee andere letters intypen in je webbrowser!

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geweldige tip!
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een goed idee! +

Andere antwoorden (1)

Mystery park is wel heel goedkoop. Op de website vind je nu al alle info en prijsindicatie. Last minute is nog maar afwachten. Maar het ligt natuurlijk ook aan je portemonnaie.