Iemand een ideetje voor een dagtrip in het buitenland vanuit het Brusselse ?

Ben net met de Eurostar voor één dagje naar Londen geweest. Heb je nog aanraders om op 1 dagje te bezoeken ? Het mogen grote steden zijn, je kan altijd maar een stukje doen ;-) Mag met auto, vliegtuig (Ryanair) of trein zijn.

13 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K
rubia
13 jaar geleden
neen tijd tekort

Antwoorden (7)

Antwerpen, mooie stad. of in brussel nog wat sightseejen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keulen!
Keulen is dé perfecte stad voor een weekendje winkelen en cultuur snuiven. Moderne winkels, een keur aan romaanse kerken, kunst en design en natuurlijk: de bekende dom.

Bezienswaardigheden
De Dom kan dan misschien het beeld van de stad bepalen, maar Keulen heeft veel meer bezienswaardigheden zoals de St. Andreas en St. Pantaleon kerk.

Liefhebbers van kunst en historie kunnen terecht in het WallrafRichartz-Museum en het Römisch-Germanisches Museum. Laat u verrassen in het Chocolade en Parfum Museum of bekijk Keulen vanuit de lucht in de Kölner Seilbahn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou met Ryan Air op en neer kunnen gaan naar Barcelona.
De vroegste Ryan Air vlucht vertrekt om 6.30 vanuit Brussel (aankomst 8.20)
De laatste terug vertrekt om 21:05 vanuit Barcelona, aankomst Brussel 22:55 uur.

Barcelona is echt een hele mooie stad, mijn favoriet in Europa (tot nu toe).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel opties voor stedentrips om in één dag te doen. Ik zou echter niet naar Barcelona heen en weer vliegen omdat je sowieso al moe bent van de heenreis. Voordeel bij Barcelona is wel dat het vliegveld op een korte afstand ligt van het centrum.

Daarom denk ik dat het toch beter is als je het iets dichter bij huis zoekt.

Steden om te bezoeken in één dag:
- Berlijn (met de trein of auto)
- Brussel (met de trein of auto)
- Parijs (met de trein of vliegtuig)

Natuurlijk zijn er nog veel meer leuke steden, zoals Antwerpen en Keulen, maar toch denk ik dat de echte metropolen leuker zijn voor een stedentrip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Berlijn red je niet in 1 dag hoor, of je moet tevreden zijn met een kop koffie op het station en dan terug
13 jaar geleden
Erg dichtbij en ontzettend lieflijk, romantisch, historisch interessant en gezellig vind u Brugge.