Hoe komt het dat er in Rusland een vrouwen overschot is?

Volgens een documentaire op Canvas is er een vrouwen overschot in Rusland.
In de documentaire wordt niet verteld waarom er een vrouwen overschot is.
Ik wil graag weten waarom dat zo is.

http://video.canvas.be/panorama-forever-yours-marina

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb zelf een beetje wantrouwen dat er een vrouwen overschot is in Rusland.
Misschien dat relatiebureau's die bemiddelen tussen russische vrouwen en alleenstaande westerse mannen deze eventuele mythe de wereld in brengen.
Maar misschien is het wel echt waar en geen mythe.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
6.4K

Het beste antwoord

Dat verhaal klopt nog maar voor een deel. Er zijn 16 miljoen soldaten gesneuveld in de tweede wereldoorlog.
En, de Russiche man heeft een levensverwachting van slechts 60 jaar (vrouwen 76 jaar) door hun bijzonder ongezonde leefstijl (hik).
Op dit moment is de bevolkingsopbouw tot 40 jaar redelijk in evenwicht.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, met name drank en oorlogen zorgt ervoor dat er in Rusland en meerdere "oorlogslanden", minder mannen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou het ook komen omdat russische mannen emigreren naar landen met meer kans op werk?
Er schijnt veel armoede te zijn in Rusland en weinig werkgelegenheid.
Als dit ook meespeelt waarom gaan de vrouwen dan ook niet emigreren naar het buitenland?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dit het beste antwoord.
Dat er een vrouwenoverschot is is volgens mij ingegeven door (malafide) relatiebureau's die russchische vrouwen koppelen aan westerse mannen.
Ik begrijp dus uit de grafiek dat er sterk overdreven wordt voor wat betreft het vrouwenoverschot.
Dat is denk ik bedoelt om de westerse man over te halen om zich in te schrijven bij een relatiebureau en of reisbureau.

Andere antwoorden (2)

Dat komt door de natuur.
Er worden meer meisjes geboren dan jongetjes..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Rusland is een enorm alcoholprobleem. Hoewel ook vrouwen drinken, is het aantal manlijke drinkers groter. Zij sterven hierdoor vroeger, soms op jonge leeftijd. Dit leidt tot een vrouwenoverschot.