Mijn vriendin uit rusland wil hier bij mij op vakantie komen,maar moet daar 2700 euro bij haar hebben om holland binnen te komen,Klop dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ze vraagt zeker of jij dat geld aan haar wilt lenen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En jij maar wachten op het vliegveld.... En wachten... Ik hoop voor je dat deze dame wel oprecht is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze een visium nodig heeft, dan moet ze kunnen aantonen dat ze per dag die ze in NL blijft €38 heeft om te overleven. (die €38 weet ik niet precies of het zo was kan ook meer zijn). Of jij moet een garantverklaring halen bij jouw gemeente, zodat zij kan laten zien naar wie ze toegaat en dat jij voor haar kosten gaat zorgen.
liveisgreat
11 jaar geleden
informeer es bij de vreemdelingendienst of bij binnenlandse zaken...
Cryofiel
11 jaar geleden
€ 38 per dag... en dan € 2700 nodig hebben... dat betekent dat ze 71 dagen wil blijven. Gezellig toch?

Het beste antwoord

nee, dat klopt niet. vliegreis is veel goedkoper van rusland naar nederland dus het is vrijwel 100% kans oplichterij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

@700 euro klopt niet. Het is een lager bedrag. Maar ze moet wel kunnen aantonen over voldoende middelen te beschikken voor de periode dat haar visum geldig is. Ik geef toe het is zware kost maar in de link hieronder vindt je alle voorwaarden

Toegevoegd na 2 uur:
sorry €2700 klopt niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ,Dat klopt niet.Er zijn verhalen bekend waarbij €1000 of meer moest worden overgemaakt. Die "vriendin"bleek later niet te bestaan. Geen geld overmaken dus.
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
dat is de vraag niet, goed lezen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Utrecht: Klopt, maar het kan wel een antwoord zijn...
Natuurlijk klopt dit niet. 2700 euro voor een ticket????
Voor Eur 600,00 heb je al een vliegticket.

Zelfs op de site van de ambassade is hier een hoofdstuk aan gewijd. Lees maar eens door:

http://rusland.nlambassade.org/producten-en-diensten/consular-services/russische-bruiden

Zo zijn er veel meer sites die hier aandacht aan geven, google maar eens op "russische bruiden"

http://www.eenvandaag.nl/criminaliteit/34986/de_duistere_wereld_van_russische_bruiden

Toegevoegd na 6 minuten:
op de 1e bron staat o.a. bij werkwijze:

- de dame verzoekt om geld over te maken, dit geld kan bestemd zijn voor het verkrijgen van een paspoort, een visum of reiskosten maar ook voor overleden of zieke familieleden;

exact wat ze jou vraagt! Weet zeker dat je voor die 2700 euro zelf een hele mooie reis kan maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je voor rusland geen visum nodig hebtdat kun je beter naar het stadskantoor gaan in jou gemeente en een formulier halen : bewijs van garantstelling en / of particuliere logiesverstrekking .
Dat vul je in en ga ermee terug naar jou stadskantoor of gemeentehuis .
En laat het daar onderteken en afstempelen .
Dan scan de formulieren en stuur ze met een E-mail naar jou vriendin .
En als jou vriendin op Schiphol is en de douane stelt vragen dan kan zij die formulieren laten zien dat jij voor haar garant staat .
En kunnen jullie dan samen vakantie vieren .
Heb toevallig 2 uur geleden nog die formulieren per E-mail verstuurd .

Toegevoegd na 1 minuut:
Jij kunt die formulieren ook zelf uitprinten van de site van de ind . www.ind.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat klopt niet!

Als uw visite een visum aan wil vragen voor een kort verblijf moet hij of zij aan de volgende voorwaarden voldoen:

•Hij heeft een geldig reisdocument (bijvoorbeeld paspoort). Dit reisdocument moet ruim geldig zijn. Het reisdocument moet nog drie maanden langer geldig zijn dan het einde van de visumperiode, en mag niet ouder zijn dan tien jaar.
•Hij vormt geen gevaar voor de openbare orde, de nationale veiligheid of de internationale betrekkingen van één van de Schengenlanden. Onder gevaar voor openbare orde wordt onder andere gevaar voor illegale immigratie verstaan.
•Hij heeft voldoende middelen van bestaan.

Voldoende middelen van bestaan wil dus zeggen dat zij haar vakantie kan betalen.
Maar daar staat geen bedrag voor.
Het wordt pas anders als iemand hier langer dan drie maanden wil blijven.