Welke reisstekker sluit het beste aan op een oud stopcontact in een hotel in Parijs? Om mijn ereader en mobieltje op te laden.

Las zojuist in een review dat in een hotel in Parijs nog oude stopcontacten zijn. De schrijfster kon daarom haar mobieltje niet opladen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Lol ik moest de vraag 2 keer lezen voordat ik hem goed las. Ik las:
Welke lijsttrekker sluit het beste aan op een oud stopcontact in een hotel in Parijs? Om mijn ereader en mobieltje op te laden. En ik dacht, waar gaat dit over ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:)) grappig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanmorgen viel mij deze advertentie op:
http://www.focalprice.com/HE144W/Global_Travel_Adapter_Adaptor_White.html?utm_source=Radica&utm_medium=EM&utm_campaign=DM_1237ZM_HE144W#.UFQuLLLN_bT Wel een eindje uit de buurt. maar wordt gratis bezorgd.

Antwoorden (3)

"een" hotel ;)

De meeste hotels hebben nieuwen stopcontacten, maar in beiden gevallen is een reisstekker niet nodig, er komt gewoon 220 volt uit ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had moeten zijn "las ik in een review over het hotel dat ik geboekt heb". De stekker sluit niet aan op zo'n oud stopcontact.. daar zijn reisstekkers voor. Maar er zijn er zoveel dat ik niet (zeker) weet welke ik nu moet aanschaffen.
Bedankt, had even erbij moeten zetten dat het om hetzelfde hotel ging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reisstekkers zijn voor het verschil in voltage. Een tussenstukje is wat jij nodig hebt. Ik zou even een foto erbij zoeken van dat stopcontact en even naar een electro zaak gaan, daar de foto laten zien en misschien hebben ze dan zo'n hulpstuk/tussenstuk voor je. Reisstekkers kun je bij de blokker oid kopen, maar dat zullen niet de goede zijn ben ik bang...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ik deze reisadapterset nodig heb: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/625740/?Reisadapter-set. Kan helaas geen foto maken. Hartelijk bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het bestand van de foto, maar kan je hem niet sturen helaas, ik kan blijkbaar gee afbeeldingen versturen :s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reisadapters passen juist nooit de spanning van 230 V aan, ze zorgen alleen voor passende pennen. Zolang je niet weet hoe de ouderwetse stopcontacten er uit zien heeft een moderne reisstekker weinig zin, is alleen practisch voor b.v. VS, UK, Italië, Japan. In principe gebruikt Frankrijk dezelfde stopcontacten als België, een platte eurostekker of een verdeelblokje met een geaarde stekker-met-gat voor aardpen moet dan passen.
Als het een geaard stopcontact is dan zit er een aardpen in de weg als je een grote ronde stekker wilt gebruiken. Een plat eurostekkertje zou moeten passen. In Frankrijk gebruikt men dezelfde geaarde stopcontacten als in België, ongeaard is hetzelfde als in Nederland en België.
Tip: als de adapter in de kamer niet past: in de badkamer is vrijwel altijd een scheerstopcontact, werkt zeker voor oplader mobieltje, maar te weinig stroom voor laptopvoeding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou het zeker moeten lukken. Mocht het toch niet lukken aldaar zal ik een foto moeten maken en ter plaatse op zoek moeten gaan naar een tussenstukje.
Dank je wel voor het antwoord:)) Ook voor de goede tip trouwens:))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan verloopstekkers van Franse naar Nederlandse aarde stopcont
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
-acten, maar het is makkelijker om een verdeelblokje met een snoer met universele stekker te kopen. Voor minder dan €4 te koop. Let wel op gat voor aardpen naast de zijklemmen op de stekker. (zie foto bij antwoord van goedkoopvliegen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik niet gewoon mijn verlengsnoertje met geaarde stekker mee op reis nemen? (met gat voor aardpen dus)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bedoel ik ook precies met het verdeelblokje, kan je tegelijk je telefoon en E-reader opladen. Van hier meegenomen is goedkoper en makkelijker dan ter plaatse kopen. Op Schiphol is dergelijk spul geen enkel probleem bij safetycheck, heb zelf vaak eigen blokje mee, ook in handbagage.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovendien zal een blokje dat je in Parijs koopt juist ook de stopcontacten met aardpen bevatten, daar past dus nog steeds geen "dikke" stekker in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank nogmaals.. :)
Je zal even moeten kijken wat voor stekkers je zelf hebt voor je een reisstekker koopt. Bij onderstaande link zie je foto's van de oude Franse stopcontacten. Is deze niet passend dan kan ik je aanraden om naar Bever Zwerfsport te gaan en daar een reisstekker te kopen. (koop er eentje die zo uitgebreidt mogelijk is, dan heb je bij een volgende vakantie niet hetzelfde probleem)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hallo Goedkoopvlieger. Heb de stekkers bekeken: het zijn platte stekkers. Beversport is niet in de buurt overigens maar volgens mij zal een platte stekker wel kunnen.
Gezien de reactie van Koosknip hierboven. Bedankt:))