Als je vanuit Thailand een pak verstuurd met de post, wordt het dan ook gecontroleerd zoals in het vliegtuig?

Het is heel goedkoop vanuit Thailand een pakje naar mezelf te sturen, met allerlei spullen in, waarvan je weet dat ze het misschien afnemen in het vliegtuig of tijdens de controle.
VB: Merken, eten, planten, haar en gezichtsproducten, handtassen. Leder jas. Enz...
Ik heb ook geen zin om dit allemaal mee te sleuren, dus lijkt me een pakketje opsturen veel gemakkelijker.
Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Er wordt altijd gecontroleerd!!!!!
als er iets in je pakje zit wat je ook niet mag meenemen in het vliegtuig,dan wordt het er gewoon zonder je te verwittigen eruit gehaald en als ze al willen? wordt de ge-adresseerder,alsnog op een fikse bekeuring uit gedeeld.
Ik woon zelf in Thailand en heb hier ( vooral in het begin dat ik hier woonde) veel verstuurd wat niet is aangekomen of er was iets als ( tabletten/tassen/buddha,s/ gewoon uit het pakket genomen,dussssss NIET DOEN! jammer van je geld en als het zo makkelijk zou zijn? .........
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Of je nu zelf met het vliegtuig gaat of het per post verstuurt; je importeert vreemde goederen.

Ze kunnen dit ook controleren en als het niet mag worden ingevoerd innemen. Dan krijg je een flinke boete.

Voor importeren van planten en zeker exotische heb je een vergunning nodig (export/import vergunning, phyto-sanitair certificaat). Sommige goederen moeten eerst bestraald worden om zeker te weten dat ze geen risico vormen.

Als het wel mag worden ingevoerd kunnen ze het openen om te controleren of je er geen belasting over moet betalen. Naast een boete krijg je dan ook naheffingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als die tassen en dergelijke namaak van bekende merken zijn worden ze zonder pardon in beslag genomen. En vergeet niet dat je ook BTW moet betalen over de waarde? Alleen dat al kan de reden zijn waarom ze het openen. Als ze denken dat de opgegeven waarde niet met de werkelijke waarde klopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er kunnen bij controle naast honden (drugs) ook scans uitgevoerd worden zodat men de inhoud kan waarnemen. Als men twijfelt aan de inhoud dan wordt die opengemaakt. Ik ga morgen (donderdag 6 september) opnieuw naar Thailand en ik weet hoe streng dit kan gaan. Als je twijfelt aan een product die je wilt opsturen dan kun je dit beter navragen om de kans op hoge boetes te vermijden. Zaken zoals voedsel, planten e.d. mogen zo al niet. Bepaalde merken kunnen inbraak geven op een echt merk en dan riskeer je weer boetes.

Veelal kun je de thaise producten ook hier in toko's kopen dus wees a.u.b. wijs.

Succes,
11 jaar geleden
er word altijd gecontroleerd je heb er ook een leuk programma over dat heet border security gaat over een luchthaven in australie daar kun je zien dat er goed gecontroleerd word