Over anderhalve maand ga ik met een vriend van Eindhoven naar Houffalize (Ardennen) lopen. Wat kan ik het beste gebruiken als navigatie?

Toegevoegd na 49 seconden:
Uiteraard al gedacht aan Iphone, maar batterij duurt het niet lang. Zit te denken aan kaarten, maar waar koop ik zulk soort kaarten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
had je al 's aan een kompas gedacht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dacht ik ook aan ja ;)

Antwoorden (5)

Gewoon een smartphone met GPS en software: TomTom of Sygic Mobile Maps. Smartphone 2e hands al voor 50,00 euro of minder:

http://kopen.marktplaats.nl/telecommunicatie/mobiele-telefoons-htc-en-qtek/c1685.html?xl=1&ds=to%3A%3Bpu%3A0%3Bl1%3A820%3Bl2%3A1685%3Bdi%3A%3Bpp%3A0%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Blx%3A92204%3Bly%3A439100%3Bkw%3Agps%3Bosi%3A2&ppu=0&ts=1&postcode=3037VS&p=1&pmax=50

(Als je meer info wilt even PB-mail sturen, wordt hier anders wat te uitgebreid).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan je echt de Garmin Edge aanbevelen. Niet degoedkoopste maar wel heel goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In zo'n geval zijn kaarten de beste oplossing ja, want iphones houden het max. anderhalve dag uit voor ze opgeladen moeten worden. Je kunt vast wel bij een informatiewinkel wandelkaarten krijgen van de provincie brabant, en hetzelfde verhaal voor belgië. Als ik jou was zou ik wel van te voren al een route uitstippelen, om te voorkomen dat je door impulsieve beslissingen verdwaalt.
Ik geloof trouwens dat je ook wel tomtoms voor de fiets hebt, maar die zijn erg duur en ik weet ook niet of die wel praktisch zijn als je gaat lopen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan gebruik je stafkaarten.
Een stafkaart is een ietwat verouderde naam voor wat tegenwoordig de topografische kaart wordt genoemd; deze oudere term komt in het dagelijks taalgebruik nog vaak voor.
Het zijn heel gedetailleerde kaarten bijv.
schaal 1:25.000.
Van heel Nederland en Belgie zijn dat soort kaarten te verkrijgen.
http://www.kaartenenatlassen.nl/kaarten/wandkaart/tk-51b-best

Ook de ANWB heeft een behoorlijke collectie wandelkaarten.

Wil je het gratis?

Typ in google maps in:
van Eindhoven
naar Houffalize Belgie.
Klik op wandelaar.
Het is 165 - 173 kilometer wandelen.

Je krijgt dan een uitgebreide routebeschrijving met kaart.
Printen (in gedeeltes) en meenemen:

Tot slot: Onderweg vaak de weg vragen!
Dat bevordert het contact en is gezellig en leerzaam.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als je "mooi" wilt wandelen, denk dan ook eens aan de
GR routes.
De GR-paden vormen een netwerk van langeafstandswandelpaden door Europa (voornamelijk Frankrijk, België, Nederland, Groot-Brittannië, Duitsland en Spanje). In Vlaanderen Groteroutepaden, in Nederland Lange-Afstand-Wandelpaden (of LAW's)
Daar zijn heel veel beschrijvingen van, ook bij de ANWB.
Of hier:

http://www.groteroutepaden.be/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Kompas en een kaart meer heb je eigenlijk niet nodig. En natuurlijk voor het geval je moderne navigatiesysteem uitvalt. Het is een beetje old fashion, maar waarom niet.