Emigreren naar Spanje?

Ik ben 19 jaar (M). derde jaars HBO. Ik wil graag emigreren naar Spanje of Portugal. Ik ken de taal niet. Zal ik me tas inpakken en gewoon gaan? Tips?

Toegevoegd na 8 minuten:
Oke, maar ik het een beetje gehad met school en alles:S
Kan ik niet een jaartje weg. Als ik dan terug kom is het dan mogelijk om verder te gaan waar ik was gebleven?

Bedankt voor jullie antwoorden :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Nee ,dat zou ik nooit doen.
Ik zou hier eerst mijn opleiding afmaken.

Mocht je ooit weer terug willen keren,,dan heb je in ieder geval papieren.

Spanje is het land met de grootste werkloosheid in EU.
Tja,,,druiven plukken kun je altijd tegen een Paar euro per uur.
Want daar zitten Heel veel Spanjaarden ook op te wachten.

Mijn advies ,,zorg dat je eerst de taal spreekt,,als je gaat emigreren.
Anders ben je altijd van anderen afhankelijk.

En dat moet je juist voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (4)

Als ik jou was eerst alles afmaken school enzo en dan pas gaan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog ff 2 jaartjes knalle en dan wegwezen als je dat wilt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral doen waar je jezelf het prettigst bij voelt maar denk ook een beetje aan je omgeving!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf 5 jaar in Spanje gewoond en als je de taal niet beheerst red je het daar niet. Weinigen spreken Engels en ze nemen je ook niet serieus als je hun taal niet spreekt. Ook is het heel moeilijk om aan werk te komen en huren zijn daarentegen erg hoog. Dus je moet een behoorlijk inkomen hebben om rond te kunnen komen.

Als ik je een advies mag geven; maak je studie af, studeer ondertussen Spaans en ga daarna naar Spanje. Dan heb je een diploma waar je daar misschien ook aan de slag kunt. Want de werkloosheid in Spanje is vooral erg hoog onder de laag opgeleiden.

Succes met je beslissing!