Heb net mijn vakantie geboekt (yesss) maar waar moet ik allemaal rekening houden qua papierwerk van mijn vlucht en hotelreservering??

Ik heb online via booking.com mijn hotel geboekt en via budgetair miijn vlucht omdat het een keer eerder is misgegaan met online inchecken (en de bijkomende kosten die daarvoor erbij kwamen) wil ik graag zoveel mogelijk advies inwinnen.
Vandaar dus deze vraag, alle tips en adviezen zijn bij deze van harte welkom!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Bij online inchecken moet je zorgen dat je op tijd bent en dat je de naam invult die op je paspoort of identiteitskaart staat. Als die anders is dan je roepnaam, vergeet je dit snel.

Zorg dat je genoeg inkt in je printer hebt om je e-ticket uit te printen.

Houd er rekening mee dat soms de online-incheckapplicatie wel eens een hikje vertoont en het niet in een keer lukt. Als je het verschillende keren geprobeerd hebt en het lukt nog steeds niet, bel dan je luchtvaartmaatschappij op om te zeggen dat het niet lukt en dat je niet van plan bent de bijkomende kosten te betalen door een systeemfout van hen. Wie weet kun je dan toch zonder meerkosten mee.

Kijk heel goed welke bagagerestricties jouw budget airline
heeft. Het is heel zuur als je voor een kilo extra baggage een flink bedrag moet neertellen.

Als je met alleen handbagage reist, check dan van tevoren goed of jouw tas aan de afmetingen voldoet.

Als je zeker wil zijn van je hotelreservering, bel ze dan van tevoren op om te vragen of alles in orde is, en neem bewijs van je reservering altijd mee.

En vergeet je paspoort / identiteitskaart niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je online moet of mag inchecken is niet afhankelijk van je ticketverkoper maar van de maatschappij waarmee je vliegt. Kijk dit dus na op de site van de luchtvaartmaatschappij. Kan je gelijk ook kijken hoeveel en hoe grote bagage je mag meenemen