Wie heeft tips voor goedkoop reizen van Groningen naar Belgie met de trein?

Zelf woon ik in Groningen en heb een vriend in Belgie. Ik heb helemaal geen ervaring met (treinreizen), en wil dit graag zo goedkoop mogelijk doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Op de site van NS Hispeed staat een leuke aanbieding:

Zomeractie: elke dag reizen!

- 1e klas voor slechts € 25 per enkele reis
- Reizen: 15 juli - 19 augustus 2012
- Geldig op alle dagen

Actievoorwaarden:
Reis eerste klas met InterCity Brussel
Vanaf elk station in Nederland naar elk station in België (u moet wel een vertrek- en aankomststation kiezen)
Boeken: 28 maart - 16 augustus 2012
Minimaal 3 dagen maximaal 3 maanden vooruit te boeken
Reizen alleen via Roosendaal grens
Voor Brussels Airport geldt een toeslag van € 4,40

http://www.nshispeed.nl/nl/aanbiedingen/korting-actie-belgie-trein

Normaal ben je al 24 euro kwijt voor een enkeltje Groningen-Roosendaal in de 2e klas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, maar dat zijn niet de lekkerste tijden om te vertrekken (of juist wel).
Kijk eens op de site van ns. Daar staan dag tripjes op naar veel plaatsen. Je koop bijvoorbeeld een combi ticket trein+floriade. Je krijgt dan een toegangskaartje voor de floriade en een dagretour voor de trein. Die dagretour is zover ik weet niet gebonden aan de locatie van het evenement (heb er nooit wat over op de kaartjes zien staan)

Jet goedkoopste op de site is 18 euro, dus dan heb je voor 18 euro een dagretour.

Toegevoegd na 55 seconden:
Uiteraard moet je de trein in belgie dan nog wel regelen. Maar zo bespaar je al een hele hoop geld!