wat is het leukste kleine strandje op Gran Canaria waar je met een auto in de buurt kan komen ?

we gaan een weekje ernaartoe

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Het beste antwoord

Er zijn verschillende echt kleine strandjes. Misschien zelfs nog wel die je als toerist niet weet maar waar je via contact met de plaatselijke bevolking wel een tip voor krijgt.

Playa de la Melenera is een vrij klein strandje. Iets dat wordt bezocht door de eilandbewoners zelf zegt altijd iets. Die mensen weten waar het goed is. Aan de oostkant.

Piepkleine strandjes waar je zelf over een rots moet klimmen om er te komen of via een smal weggetje, daar moet je niet naar toe gaan. Het kan romantisch lijken maar hou ook de veiligheid in het oog. Als jullie daar zitten en niemand weet waar je bent of het is moeilijk bereikbaar, dan zouden er zomaar onaangename situaties kunnen komen. Blijf een beetje in de bewoonde wereld.

Het is een leuk eiland. Je kunt je daar prima vermaken met strand, trips, shoppen, uitgaan. Veel plezier alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Leuke vraag! Het is zo leuk om daar rond te rijden!
Koop een gedetailleerde wegenkaart en kijk naar de kleine weggetjes die naar een baaitje leiden.. Maar weet wel, dat de leukste strandjes al lang ontdekt zijn door de toeristen..
Mocht je een 'pareltje' vinden tussen de costa's, vertel het dan niet verder.. want wie weet staat er over 10 jaar een Burger King..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een leuk klein en (onontdekt) strandje op Gran Canaria?
Tja die zijn er eigenlijk niet ben ik bang.
Eerder genoemde tips vind ik erg goed, maar ik heb er ook nog 1tje: Huur een klein bootje wanneer het laag water is.
Soms ontstaan er dan kleine strandjes waar normaal dus geen mens komt. Ook kan je dan bij strandjes komen waar je met auto/lopend niet kan komen, omdat ze verscholen liggen achter rotsen.

Ik kan je nog wel de volgende algemene info geven over de stranden op GC:
- De kust is 236 km lang
- 160stranden van verschillende afmetingen
- In het Noorden vind je stenenstranden
- In het zuiden zandstranden
- Maspalomas: Fraaie zandduinen, maar erg toeristisch
- Playa de los Amadores: populair breed strand bij Puerto Rico met rij palmbomen en mooie promenade
- Puerto de Mogan: Het zandstrand van deze populaire plaats ligt verscholen is klein en ligt verscholen tussen de rotsen
Puerto Rico: watersportwalhalla
Playa del Cura: mooi zandstrand + heeft kampeerplaatsen

Tot slot nog een tip: probeer het eens 's morgens vroeg voordat iedereen komt of 's avonds nadat iedereen weg is.

Prettige vakantie!!