Wat doet het faillisement van een land met het toerisme?

Wanneer een land failliet gaat (Griekenland en misschien ook Portugal hoorde ik laatst) wordt een land dan juist duur of goedkoop voor toeristen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Als ze hun eigen munt hadden gehad, zou die in een vrije val zijn gekomen, en zou het een aantrekkelijk land zijn geworden om te bezoeken, kwa prijzen.
Maar aangezien ze de Euro gaan behouden zal je er alleen maar last van krijgen, aangezien ze nieuwe bronnen van inkomsten moeten aanboren. Die zullen voor een deel moeten worden gevonden in extra luchthaven- en toeristenbelasting.
Ik vind dat ze gewoon wat eilanden moeten verkopen. Wij willen Corfu wel.
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een land kan niet echt failliet gaan, wel virtueel. Je kan een schuldenlast hebben die veel keer je bbp overtreft. Maar handige marketingjongens zullen hier op inspelen en zoveel publiciteit maken dat de mensen toch naar Griekenland reizen in de hoop dat de Grieken zich nederiger opstellen en klantvriendelijker.Maar goedkoper : vergeet het maar.Een euro blijft een euro .