Zwemmen er haaien in de Griekse wateren? Zo ja, wat voor een soorten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
50.3K

Het beste antwoord

Er leven in de Middellandse zee ongeveer 47 verschillende soorten haaien soorten, waaronder de grote witte haai (type Jaws), blauwe haaien, verpleegsterhaaien, hamerhaaien etc.

Zie voor de complete lijst de link.

Maar ze zijn zo zeldzaam dat je mischien wel blij moet zijn als je er eentje in het wild tegenkomt.
De laatste 160 jaar zijn er slechts 8 fatale aanvallen geweest, waarvan de laatste in 1984.

Toegevoegd na 4 minuten:
De foto is uit 1985, een witte haai gevangen bij Chalkidiki
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vissers vangen regelmatig haai die in de netten beland. Het staat dan op de kaart als Galeos (haai). Het zijn dan kleine haaien.

De reuzenhaai (tot 12 meter!) komt er ook wel voor, een eind uit de kust. Maar mocht je die tegenkomen, die is niet in je geinteresseerd. Die eet alleen plankton.

Er zijn dacht ik ook geen tot weinig aanvallen van grote haaien bekend op de kusten.