Mag je naast je handbagage ook nog een fototas meenemen?

Als vrouw mag je ook extra een handtas meenemen. Mag je dan ook apart je fototas meenemen? Ik wil namelijk mijn dure camera niet in een koffer proppen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
17.7K

Het beste antwoord

Ligt inderdaad welke vliegtuig maatschappij je vliegt. Klm doet niet zo moeilijk ook iberia is mijn ervaring. Je kunt er eigenlijk vanuit gaan dat budgetmaatschappijen moeilijk gaan doen.
Ze leven immers van de fouten van passagiers en proberen daar altijd geld uit te slepen.
Bij de klm,iberia niet. Zorg alleen niet voor heel grote afmetingen van de tas,maar als hij net zo groot is als een handtas wordt er meestal niet zo moeilijk gedaan. Een ander optie is om hem tijdelijk in je handbagagekoffer te doen voor de gate en dan hem er weer uit te halen zodra je het vliegtuig in bent als je met maatschappijen als ryanair of easyjet vliegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hoor, die zet je gewoon naast je op de voorbank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig Moolkeesje.
Ik bedoel natuurlijk in het vliegtuig, want in de auto heb je het niet zo gauw over handbagage...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL: Op de bagagedrager van je fiets mag ook ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zat al te wachten op die reactie Dounja, maar ja, wat doe met een voorzet voor open doel?
Toch een goede vraag! +
Bij Ryanair mag je officieel niets extra meenemen. Alles moet in de koffer. Soms knijpen ze bij de controle een oogje toe, maar dat zijn uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je gewoon buiten op straat bedoelt; jahoor, je mag zoveel tassen meenemen als je kunt tillen.

Als je in het vliegtuig bedoelt; dan kun je op de website van je vliegmaatschappij kijken. Sommigen (easy jet bijvoorbeeld) hebben strenge regels over het aantal handbagage. Dat mag maximaal één stuk zijn. Voor een extra handtasje of cameratasje betaal je een enorm bedrag meer. (tenzij je het ter plekke in je handbagagetas erbij kunt proppen.) Anderen zijn wat klantvriendelijker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is per maatschappij verschillend, dat zelfde dus ook zoals u al aangaf dat je als vrouw een extra handtas mee mag nemen.
E.e.a is exact terug te vinden op de website van de desbetreffende maatschappij.
Als het een klein tasje betreft kunt u deze mischien in een wijde vestzak of jas vervoeren.
Op het lijf gedragen goederen telt immers niet als handbagage.
Meestal valt een polstasje ook nog onder hetzelfde, maar dat is net hoe de beambte de regelgeving interpreteert.
Gewoon even de website er op naslaan zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de KLM mag het wel.

"Meestal geldt ook de regel dat de handbagage tot ongeveer 10kg mag wegen. Bij KLM (- Air France) mag je bij de economy class tot 12kg aan bagage gratis meenemen. Bij de business class is dit tot 18kg. Verder is het vaak ook nog toegestaan om extra accessoires mee te nemen. De 12kg en de 18kg is inclusief deze extra accessoires. Bij de KLM is een handtas, aktetas, camera, laptop of een ander voorwerp van hetzelfde formaat als extra accessoire toegestaan. Dit geldt voor zowel economy als business class."

http://www.handbagage-vliegtuig.nl/meest-gestelde-vragen/hoeveel-handbagage-mag-je-meenemen-in-het-vliegtuig/

(uiteraard is één en ander ook afhankelijk van het formaat foto-tas. Mijn vorige foto-tas was een grote rugzak met meerdere compartimenten voor lenzen e.d.... dat gold uiteraard niet als "accessoire").