Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer is een bestemming authentiek en wanneer niet?

Ik ben bezig met een onderzoek over authentieke vakantiebestemmingen in Italië. Nu vroeg ik me af, wanneer kun je een bestemming authentiek noemen en wanneer niet? Je zou kunnen zeggen als er geen sprake is van massatoerisme maar die grens is nogal vaag naar mijn mening.... Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
916

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens mij is dat gevoelsmatig.
Bijvoorbeeld een cultuurhistorisch bezoek aan Rome of gewoon "de stad in", dus de echte oude Rome t.o.v. Rome.
Oudere steden en/of dorpen tegenover de jongere, dat soort verschillen.
Doch dat is slechts mijn gedachte erover.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
National Geograpic heeft regelmatig een lijst met "Authentiekste bestemmingen ter wereld".

De Noorse Fjorden zijn steevast aan de top van de lijst te vinden, terwijl de Spaanse costa del sol ergens onderaan te vinden is.

Massa toerisme is dus niet per definitie een reden om een bestemming niet meer authentiek te noemen, de Noorse Fjorden worden namelijk jaarlijks ook heel veel bezocht.

Authentieke bestemmingen zijn bestemmingen die in de loop der eeuwen eigenlijk amper verandert zijn.
Middeleeuwse dorpjes, waar geen grote torenflats in gebouwd zijn, gebieden waar de leefwijze nog zo is als 100 jaar geleden (die gebieden zijn echt zelfzaam).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding