Ik ga in september naar Amerika. Moet ik een Amerikaanse stekker mee nemen om mijn eletronica op te laden?

Toegevoegd na 49 seconden:
*electronica

Weet jij het antwoord?

/2500

Aangezien er meerdere landen in midden Amerika liggen (in die categorie staat de vraag) is dit niet direct te beantwoorden. Meest gebruikelijk is in de regio inderdaad de "Noord Amerikaanse" stekkers (Type A & B) en netspanningen van rond de 120 Volt, maar er zijn dus afwijkingen (bijvoorbeeld St. Kitts and Nevis ) Onderstaande site geeft per land een overzicht van stekkers en netspanning http://www.kropla.com/electric2.htm

Ja, dat heb je zeker nodig. Daarnaast moet je rekening houden met het spanningsverschil, 230~ volt in Europa tegen 120~ volt in de VS. Een omvormer kan dus handig zijn! Wat is doe bij dit soort reizen: koop een omvormer / verloopstekker en neem ook een stekkerblokje mee, dan kun je op vrij makkelijke wijze al je apparaten met 1 contactpunt regelen.

Ja, absoluut. Ik was hem zelf laatst vergeten en het heeft me veel moeite gekost om er in amerika een te krijgen! Uiteindelijk ook nog eens 26 euro kwijt geweest, misschien afzetterij maar ik was hopeloos haha. Een absolute aanrader dus!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100