Is er een limiet op luchthaven bij taxfree shops?

Op tabak en alcohol, in Nederland mag je bijvoorbeeld 1 slof sigaretten meenemen buiten europa, houden ze rekening met de wetgeving in Nederland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het licht eraan wat je koopt, Alcohol en Sigarette is een limiet op. Wanneer je make-up of electronica koopt. is er geen limiet, als jij bijvoorbeeld 20 Ipads wilt kopen. mag je dat. je mag geen 20 flessen Alcohol kopen. dat limiet ligt volgens mij op 6 flessen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja in sommige gevallen wel.

Cosmetica niet zo erg maar sterke dranken en likeuren wordt zeker opgelet.

Vaak ook in speciale verpakkingen zodat het mee in het vliegtuig kan.

Het is niet toegestaan om grote partijen van waren in een land te brengen.

En anders gewoon bijbetalen als je teveel bagage heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elk land heeft zijn eigen in- en uitvoerwetten, je kunt deze informatie als het goed is terugvinden op de website van luchthavens of airlines.
Zij geven aan wat je wel en niet mee mag nemen naar welke regio's en waarop of welke landen uitzonderingen zijn e.d.

Over het algemeen gelden binnen Europa dezelfde regels maar je moet hier niet laconiek vanuit gaan.
Ook wordt er binnen europa niet altijd op gecontroleerd. Alles wat je op de airport duty free koopt kun je ook laten verzegelen. Inhoudelijk zal het dan niet gecontroleerd worden maar dat staat los van de hoeveelheid, als je meer meeneemt dan toegestaan is dat een ander verhaal.