Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik in Zwitserland ook een autobahnvignet nodig als ik niet op de snelweg ga rijden, dus alleen provinciale wegen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
12.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, de Autobahn is de snelweg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dan is het niet verplicht.

"Het Autobahnvignet is verplicht als u snelwegen in Zwitserland gebruikt. Als u dat kunt en wilt vermijden kunt u dus ook zonder Autobahnvignet autorijden in Zwitserland."

http://www.myswissalps.com/autobahnvignette.asp?lang=DU

Op de site die ik hierboven genoemd heb is ook een pdf te downloaden met wegen waarop het vignet wel verplicht is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me af of je Zwitserland wel IN komt zonder over een autobahn te rijden.... serieus, is dat wel mogelijk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, bekijk de pdf maar in de site van de link.
Dan zie je dat er her en der wel weggetjes over de grens lopen die geen snelwegen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah ok, ik dacht dat ze wel zo slim waren om dat niet zo te doen ;) valt me tegen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij valt het mee... :)))
Ben al minimaal 100x door Zwitserland gereden maar heb dit nooit geweten. Niet dat het wat uitgemaakt zou hebben, want ik zou toch niet binnendoor gaan rijden. Leuk om te weten. +1
nee, alleen op de snelwegen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding