zijn er nog meer steden aan de kust zoals bij barcelona?

ik zoek een leuke vakantieplek voor een paar dagen. Maar dan wel een stad an de kust. Ik weet dat Barcelona een mooie stad is aan de kust met mooi weer, maar zijn er eigelijk nog meer van zulke stadjes aan de kust in europa?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Antwoorden (7)

Wat dacht je van Valencia. Mooie stad, veel cultuur en ook stadsstranden (met de metro bereikbaar)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje! ik heb het net opgezocht, het ziet er heel mooi uit daar
In Frankrijk heb je Nice, dat is een mooie stad aan de kust, net als Barcelona. In Spanje zou je naar Malaga of Cadiz kunnen kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die zijn er!

Bergen en Stavanger in Noorwegen zijn geweldig, met een prachtige omgeving (fjorden!!), hele leuke winkeltjes, gezellige restaurantjes, en ook 's avonds genoeg te doen.
Je moet het alleen treffen met het weer : het regent er net zo vaak (of zo weinig...) als bij ons.

Athene is ook een leuke stad voor een paar dagjes, en je kunt de ferry pakken om de eilandjes voor de kust te bezoeken : even een dagje iets héél anders.

En als je echt even een andere wereld in wilt duiken, ga dan eens een paar daagjes naar Istanbul. Vooral de Grand Bazar niet overslaan : verplicht een uurtje koffiedrinken daar, en kijken-kijken-kijken!!

Nóg een aanrader voor een paar daagjes weg : het kanaaleiland Jersey. Prachtige natuur, je kunt cultureel je uitleven, verrukkelijk eten, en nog taxfree shoppen op het eiland óók. Daar een verplicht nummer : high tea met scones en clotted jersey cream : room van de Jerseykoeien met de gazellen-ogen!

Cardif is ook een cultureel hoogtepunt : huur een auto, en ga nog even het prachtige Welshe land eromheen bewonderen. De kust is prachtig, met adembenemende baaien, en de heuvels vlakbij, met overnachting in hotelletjes met namen als 'The Fox and Hounds'...en geweldig-lieve, belangstellende mensen, als je ergens neerstrijkt.

En dan vergeet ik bijna nog Lissabon : met het boemeltje naar de kustplaatsjes voor het lekkere kleurtje, en méér dan genoeg te zien, te beleven, en te shoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi en divers antwoord... +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mee eens
Bordeaux, Rome, Venetië, Kopenhagen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pak een kaart van Europa en volg de kustlijn. Er liggen genoeg mooie steden en gezellige kleine vissersdorpjes aan de kust.

Bergen en Stavanger (Noorwegen) zijn al genoemd heel erg mooi en in de zomer kan het er zomaar een paar weken heel mooi weer zijn.
Cork in Ierland is schitterend (maar qua weer iets twijfelachtiger).

Southampton in Groot-Britannie is een heel mooie plek met vaak verrassend mooi weer.

In Spanje heb je naast het al eerder genoemde Barcelona en Valencia bijvoorbeeld ook Malaga nog, een stad met veel moorse invloeden.

Ga je richting Italie, kijk dan eens bij Diano Marina aan de Italiaanse Bloemenriviera. Heel erg geschikt voor een leuke vakantie.

Tja, ik kan wel door blijven gaan. Gewoon een atlas pakken, de kustlijn volgen, zie je een plaatje waarvan de ligging je aanspreekt, even googelen naar meer informatie over het plaatsje, wat je er kunt doen etc. En dan bepalen waar je naar toe wilt.
De voorpret is in mijn ogen altijd een erg fijn onderdeel van vakanties.

Fijne vakantie gewenst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Wij zijn net terug van een middellandse zee cruise. Twee mooie plaatsen die ik kan aanraden zijn: Cannes en Marseilles. Deze liggen vlak bij elkaar en Nice ligt ook in de buurt. Ik ben zelf niet in Nice geweest, maar het schijnt een mooie plaats te zijn. Wij zijn overal maar een dag geweest, dus ik weet niet of je je er meerdere dagen kunt vermaken, maar als je het combineert is het vast leuk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je in Spanje (costa brava)?
-Salou
-Calella
-Blanes
-Malgrat de Mar
-Santa Susanna